در آستانه آغاز رسمی برنامه کاهش تولید در چین

محصولات فولادی باز هم گران شدند

20:39 - 1400/01/17
در حالی که قرار است از هفته آنیهد برنامه کاهش تولید وفلاد چین به صورت رسمی آغاز شود، معاملات محصولات فولادی به تبع احتمال بروز کمبود عرضه این محصول با اجرای برنامه مد نظر دولت چین باز هم در مسیر سعود قرار گرفتند.
محصولات فولادی باز هم گران شدند

از 15 نوامبر یعنی چهارشنبه پیش رو برنامه کاهش تولید فولاد مد نظر دولت چین به صورت رسمی آغاز خواهد شد و در آستانه اجرای رسمی این برنامه بار دیگر سرمایه گذران و معامله گران در بازار نقدی و آتی با گرم کردن تنور معاملات به رشد قیمت محصولت فولادی در روز جمعه دامن زده اند. این در حالی است که  از یک ماه گذشته بخشی از این برنامه زودتر از موعد مقرر در شهرهایی مانند تانگشان به اجرا در آمد و در عین حال با مطرح شدن بحث اجرای برنامه مذکور در ماه های گذشته، بخش اعظمی از تاثیر کاهش تولید در قیمت ها لحاظ شد .

در این میان به نظر می رسد که بار دیگر در آستانه اجرای برنامه کاهش تولید، فضای روانی برای افزایش قیمت ها مساعد شده و همین امر نیز به رونق معاملات در روز جمعه انجامیده است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی به میزان شش دلار در سطح 603 دلار قرار گرفت. میلگرد در قرارداد مشابه 3 دلار رشد کرد و به قیمت 569 دلار رسید. همچنین در بازار نقدی تانگان بیلت بیش از 7 دلار افزایش قیمت را به ثبت رساند.(نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/63 است).