ورود فولاد شانگهای به فاز اصلاح قیمت

20:57 - 1400/01/17
پس از رشد ملموس قیمت محصولات فولادی در جلسات اخیر بازار آتی شانگهای، با آغاز رسمی برنامه کاهش تولید فولاد چین از حرارت معاملات این محصولات کاسته شد و قیمت‌ها در مسیر اصلاح قرار گرفتند.
ورود فولاد شانگهای به فاز اصلاح قیمت

براساس برنامه مد نظر دولت چین، برنامه کاهش تولید در صنعت تولید فولاد و برخی دیگر از صنایع آلاینده این کشور از روز جاری یعنی 15 نوامبر به صورت رسمی آغاز شده است. در روزهای گذشته قیمت محصولات فولادی در بازارهای نقدی و آتی به تبع در پیش رو بودن اجرای برنامه مذکور رشد مطلوبی را تجربه کرد که البته فعایت‌های سفته بازان نیز در این افزایش قیمت تاثیر شایانی داشت.

امروز اما قیمت‌ها وارد فاز اصلاح شدند. برنامه کاهش تولید به صورت رسمی آغاز شده و به نظر می‌رسد که در روزهای اخیر تاثیر احتمالی اجرای این برنامه در قیمت‌های آتی منعکس شده است. در عین حال پس از رشد ملموس قیمت در روزهای اخیر فرآیند شناسایی سود آغاز شده و همین امر نیز فشار ملموسی را بر قیمت‌ها وارد کرده است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با کاهشی حدود 5 دلار در سطح 608 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه بیش از 14 دلار افت کرد و به قیمت 558 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/63 است).