وعده روحانی به کاهش قیمت ارز

00:03 - 1400/01/18
رییس جمهور شائبه کسب درآمد دولت از افزایش نرخ ارز را تکذیب کرد و البته قول بر کاهش قیمت ارز داد.

حسن روحانی دیشب در دومین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم در دولت دوازدهم در خصوص مسائل ارزی در همان نخستین صحبت‌هایش به مردم وعده داد: ارز مورد نیاز کشور را تامین کند. به گفته رییس جمهور درآمد ارزی بیش از مصارف ارزی است.

وی همچنین با اشاره اینکه امسال تا پایان سال 90میلیارد دلار از نفت و بقیه درآمد خواهیم داشت، تصریح کرد: مخارج نیز 75میلیارد دلار است. بنا به آمار روحانی در آمد ارزی از کل مخارج بیشتر است و سال دیگر حتما از امسال بیشتر خواهد بود.

رییس جمهور درباره نوسان‌های ارزی با اشاره اینکه دلار 4750 تومان نیست و باید هم کمتر شود، عنوان کرد: در توزیع دلار اشکالاتی هست؛ به طوریکه در هیچ جای دنیا مکانی نیست که مردم در خیابان اسکناس بگیرند. به گفته وی اینکه بخواهیم اسکناس توزیع کنیم همیشه بانک مرکزی در زحمت است.

رییس جمهور البته در خصوص شائبه کسب درآمد دولت از افزایش نرخ ارز هم واکنش نشان داد و تاکید کرد: دولت هیچگاه به دنبال افزایش نرخ ارز برای تامین کسری بودجه خودش نیست.

روحانی یکی از مسائل مهم مدنظر دولت را مساله ارتباطات نظام بانکی کشور با بانک‌های منطقه و جهان دانست که به گفته وی هنوز به مرز ایده ال نرسیده است.

گزارش کامل صحبت‌های روحانی را اینجا بخوانید.

پیش‌تر در «دنیای بورس» خواندید: واکنش بانک مرکزی به نوسان ارزی