پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

08:10 - 1400/01/18
با وجود صعود شاخص دلار به سطوح بالاتر از 95 واحد در یک ساعت اخیر، کماکان قیمت طلا در بازار آتی کامکس در محدوده مثبت قرار دارد و در معاملات نقدی تغییر قیمت ملموسی رقم نخورده است.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

دنیای بورس: در یک ساعت اخیر ارزش یورو در برابر دلار آمریکا نزدیک به 0/3 درصد پایین آمد و همین امر نیز شاخص دلار را به سطوح بالاتر از 95 واحد رساند. با این وجود معاملات طلا در بازار آتی کامکس کماکان در محدوده مثبت پیگیری می‌شود.

در پایان هفته قیمت طلا به تبع کاهش تقاضا افتی ملموسی را تجربه کرد. رشد بیش از یک درصدی شاخص دلار آمریکا در هفته گذشته در افت تقاضای طلا تاثیر شایانی داشت. در این میان با تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین، گروهی از تحلیلگران انتظار داشتند تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن بالا رود اما در عمل این اتفاق روی نداد. امروز اما شاهد هستیم که تقاضا از این سمت سیری صعودی را تجربه می‌کند.

از دیدگاه تکنیکال در چهارچوب زمانی یک روزه در معاملات نقدی، میانگین های موزون نمایی 5 و 13 روزه در سطح 1285 و 1391 دلار قرار دارند. همچنین میانگین 62 روزه نیز منطق با رقم 1306 دلار است. قیمت نقدی هم اکنون در سطوح پایین‌تر از این میانگین‌ها تثبیت شده و امید چندانی به احیای قیمت وجود ندارد. همچنین قیمت کماکان نسبت به باند پایینی بولینگر واکنش نشان نداده و بنابراین نشانه ای از احتمال بازگشت در این الگو شکل نگرفته است. در صورت تزلزل بازار، احتمال افت قیمت تا حمایت 1270 دلار دور از ذهن نیست.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه ژوئن با قرارگیری در سطح 1280/7 دلار، رشد قیمتی 4/2 دلاری را تجربه می‌کند. در بازار نقدی قیمت تغییر ملموسی را تجربه نکرده و در سطح 1280 دلار قرار گرفته است.