پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 27 مرداد)

14:44 - 1400/01/18
در گزارش پیش‌نگر به صورت روزانه اخبار و اطلاعیه‌های مهم مرتبط با معاملات آتی سکه طلا و زعفران در بورس کالاها، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی و جهانی، سقف و کف قیمت‌های آتی در معاملات روزانه، تحلیل موقعیتهای تعهدی باز، فعالیت حقیقی و حقوقی و حمایتها و مقاومت های مهم در سررسیدهای مختلف بازار آتی ارائه می شود.
پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 27 مرداد)

اخبار کلان تاثیرگذار بر بازار:

  •  در پی افت ملموس شاخص دلار در روز جمعه، قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی این هفته روندی صعودی را در پیش گرفت. این محصول در بازار نقدی 10 دلار گران شد و در پرحجم‌ترین قرارداد آتی بازار کامکس نیز افزایش قیمتی مختصر را تجربه کرد. طلا در بازار نقدی و آتی، معاملات هفتگی را در قیمت 1284 دلار به پایان برد.
  • در حالی که شاهد رشد بیش از 5 درصدی نرخ دلار در سامانه نیما هستیم، قیمت ارز در بازار آزاد روندی نزولی را تجربه می‌کند. به نظر روند همگرایی قیمت بازار ثانویه و بازار آزاد آغاز شده است.
  • امروز خبرگزاری ایسنا به نقل از بانک مرکزی اعلام کرد دارندگان ارز می‌توانند آن را به بانک‌ها آورده و بعد از سپرده‌گذاری ضمن دریافت سود ارزی، در هر زمان که بخواهند ارز خود را تحویل بگیرند. با وجود بخشنامه‌های قبلی، این بار بانک مرکزی خود ضامن تحویل سپرده‌های ارزی شده است.

اطلاعیه های بازار:

بنابر اطلاعیه منتشر شده در روز پنج شنبه گذشته از سوی بورس کالا، از روز یکشنبه 28 مرداد وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه طلا به 9 میلیون و 750 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

بازار ارز و طلای داخلی  و جهانی (سه‌شنبه 27 مرداد):

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 27 مرداد)19

قیمت تسویه روز گذشته و بازه مجاز قیمت امروز (سه‌شنبه 27 مرداد)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 27 مرداد)2

تحلیل موقعیت تعهدی بازار (با توجه به آمار آخرین معاملات)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 27 مرداد)0

موقعیت تعهدی باز نشان دهنده چیست؟

موقعیت تعهدی بازار نشان دهنده مجموع قراردادهای آتی است که هنوز تسویه نشده اند. به عبارتی موقعیت‌هایی هستند که از سوی معامله‌گران بسته نشده یا به مرحله تسویه فیزیکی نرسیده اند.

راهنما: افزایش موقعیت باز در روند صعودی یا نزولی، هشدار بر ادامه روند صادر می‌کند. کاهش موقعیت باز در روندها نشان دهنده احتمال تضعیف روند و بازگشت است. همراهی  داده های مربوط به تغییرات حجم با موقعیت باز به عنوان سیگنال تایید محسوب می‌شود.

با توجه به وضعیت کنونی معاملات و صف نشینی در بسیاری از قراردادها، تغییرات موقعیت های باز  و حجم معالات در قراردادهای سکه بسیار محدود است و بنابراین نمی توان سیگنال قوی از این ناحیه دریافت کرد.

 

خرید و فروش حقیقی- حقوقی (با توجه به آمار آخرین معاملات)

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 27 مرداد)3

حمایت و مقاومت مهم :

 

پیش‌نگر زعفران و سکه آتی (شنبه 27 مرداد)12

توضیح: با توجه به کاهش محدودیت نوسان روزانه به سطح 2 درصد در معاملات سکه، برخی از سطوح اعلام شده در خارج از بازه روزانه قرار می‌گیرند و در جلسات روزهای آتی ممکن است در مسیر قیمت واقع شوند.