روحانی: اگر آمریکا شمشیر را از قلاف خارج نکرده بود، در مجلس جور دیگری صحبت می‌کردم

اتمام حجت ارزی روحانی با دولتی‌ها و خصولتی‌ها

09:02 - 1400/01/21
حسن روحانی امروز در دانشگاه شهید رجایی با اتمام حجت در خصوص ارز حاصل از صادرات امروز عنوان کرد: تحویل با تاخیر ارز صادراتی به سامانه نیما خیانت به کشور است.

دنیای بورس: حسن روحانی؛ رئیس جمهور در جشنواره شهید رجایی صحبت‌هایی را مطرح کرد:

1. بعد از حضور من در مجلس برای پاسخ به سوال نمایندگان یکی از دوستان برای من نامه ای نوشت و گفت چرا این مسائل را نگفتی؟ من پاسخ دادم که همه حرف هایت درست است ولی اینها برای زمان صلح است و اگر شرایط صلح بود و دشمن به میدان نیامده بود و آمریکا شمشیر را از قلاف خارج نکرده بود، من جور دیگری صحبت می کردم اما امروز روز جنگ با دشمن است.

2. برای پرداخت حقوق، برنامه ریزی یکساله می شود و در داخل آن یک سال هر اندازه فشار بیشتر شود، حقوق بگیران ثابت بیشتر تحت فشار قرار می گیرند؛ این بدان معنا نیست که مسئولان رده بالا به فکر نباشد بلکه باید کمک کرده و راه حل پیدا کنند.

3. بخشی از التهاب در بازار ارز خارجی است اما من به عنوان رییس دولت اعلام می کنم که بخشی از التهابات داخلی است یعنی صادرکننده ای دولتی و خصولتی ارز صادراتی را که باید امروز در اختیار سامانه نیما قرار دهد، صبر می کند ۴۸ ساعت دیرتر می دهد و این کار خیانت به کشور است.

4. من دیروز به یکی از مسئولین گفتم اگر کسی این کار را کرد قدم اول عزل و قدم دوم معرفی به دادگاه باشد.

5. ایران سالانه ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی دارد، امروز حدود ۶ ماه از سال گذشته است و باید ۲۰ میلیارد دلار ارز صادراتی به بانک مرکزی و سامانه نیما تحویل می شد.

6. چه قدر ارز حاصل از صادرات باقی مانده؟ چه کسی مسئول است؟ این را هم به گردن آمریکا و رژیم صهیونیستی بگذاریم؟

7. اگر دولت الکترونیک کامل بود، نیازی نبود که من با ناراحتی این موضوع بگویم، آن کس یا سازمانی که زودتر ارز صادراتی را می دهد تشویق و کسانی را که دیرتر می آورند، تنبیه کنید.

روایت محمد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه حل روحانی برای عبور از مشکلات اقتصادی که ریشه در داخل کشور دارد:

1. شفاف‌سازی و اجرای دولت الکترونیک

2. صحبت های امروز دکتر روحانی حجت را تمام کرد.

اتمام حجت ارزی روحانی با دولتی‌ها و خصولتی‌ها17