احتمال خروج نرم بریتانیا از اتحادیه اروپا قوت گرفت

ثبات بازار ارز پس از جهش شب گذشته پوند و یورو

09:05 - 1400/01/21
پس از رشد نسبتا ملموس ارزش پوند و یورو در برابر دلار آمریکا در شب گذشته، روندی آرام بر معاملات صبح سه‌شنبه حاکم شده است. احتمال حصول توافق میان اتحادیه اروپا و بریتانیا در زمینه خروج این کشور از اتحادیه از عوامل بود که به تضعیف دلار آمریکا منجر شد.
ثبات بازار ارز پس از جهش شب گذشته پوند و یورو

روز گذشته میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد  اتحادیه اروپا در  موضوع برگزیت اعلام کرد که احتمال حصول توافق میان بریتانیا و اتحادیه اروپا در موعد شش تا هشت هفته آینده وجود دارد. انتشار این خبر حمایت مناسبی را از پوند به عمل آورد و در عین حال یورو نیز در برابر دلار روندی رو به رشد را در پیش گرفت. صبح امروز با آغاز روند شناسایی سود کمی از هیجان بازار کاسته شد.

همچنین با تقویت احتمال خروج نرم بریتانیا از اتحادیه اروپا، تقاضا برای ین به عنوان دارای امن کاهش یافت و همین امر به تضعیف این ارز در برابر دلار آمریکا منجر شد.

از گزارش‌های مهمی که روز جاری در تقویم اقتصادی خودنمایی می‌کند می توان به شاخص فضای اقتصادی آلمان اشاره کرد که قرار است ساعت 13:30 به وقت تهران منتشر شود. امشب نیز گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا در ماه جولای به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز سه‌شنبه بدون تغییری ملموس درصدی به 95/15 واحد رسیده است.