تازه‌ترین وضعیت خصوصی‌سازی سرخابی‌ها

10:18 - 1400/01/21
رئیس سازمان خصوصی‌سازی از دریافت صورت‌های مالی ناقص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد.

خبرگزاری صداوسیما: میر علی اشرف پوری حسینی در یک برنامه رادیویی عنوان کرد: در مورد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تمام سعی بر این است که بصورت شفاف و قانونی به بخش خصوصی واگذار شوند.

به گفته وی برنامه سازمان خصوصی‌سازی از 25 آذرماه که دولت درباره این دو باشگاه مصوبه جدیدی ارایه کرد، این بود که تا پایان سال جاری واگذار شوند ولی هنوز صورت‌های مالی منتهی به خرداد 97 یکی از باشگاه‌ها به سازمان خصوصی‌سازی ارائه نشده است.

این مقام مسئول گفت: صورت‌های مالی باشگاه پرسپولیس منتهی به خرداد ماه است که صورت‌های مالی سال گذشته را ارایه کرده اما منتظر صورت مالی سال جاری هستیم. در ‌عین ‌حال صورت‌های مالی باشگاه استقلال منتهی به تیر ماه است که این باشگاه صورت‌های مالی سال‌های 96 و 97 را ارائه کرده است.

پوری حسینی ابراز امیدواری کرد: تا پایان بهمن ماه پیشنهاد واگذاری و قیمت پایه برای این دو باشگاه را به هیات واگذاری ارایه کنیم.همچنین امید می‌رود جلسه هیات واگذاری به موقع برگزار شود تا بتوانیم آگهی مزایده را به موقع منتشر و تا پایان سال این دو باشگاه را برای مزایده بگذاریم.

پیشنهاد اتاق تعاون ایران برای خرید سرخابی‌ها

همچنین بهمن عبداللهی؛ رئیس اتاق تعاون با اشاره به پیشنهاد خرید باشگاه پرسپولیس و استقلال می‌گوید: با ایجاد دو شرکت تعاونی سهامی عام، تمام هواداران دو تیم را سهامدار می‌کنیم.

وی درباره پیشنهاد اتاق تعاون در راستای مصوبه هیات وزیران در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به «مهر» تاکید کرده این اتاق در نظر دارد با ایجاد دو شرکت تعاونی سهامی عام و با سهامداری تمام هواداران دو تیم پرطرفدار این دو باشگاه را در تملک دو شرکت تعاونی قرار دهد. قرار است هواداران و پیشکسوتان سهامداران این شرکت باشند.

وی با بیان اینکه اتاق تعاون به هیچ وجه به دنبال باشگاه‌داری نیست، تاکید کرد: طبق اسناد بالادستی، بخش تعاون مجاز است از واگذاری‌های شرکت‌های دولتی سهمی ۲۰ درصدی داشته باشد. بنابراین بخش تعاون می‌تواند در زمینه خرید شرکت‌های دولتی سهیم باشد.

در پی تصویب واگذاری سرخابی‌ها توسط هیات وزیران، رئیس سازمان خصوصی سازی از طی شدن مراحل ارزیابی و قیمت گذاری دو باشگاه حداکثر تا دو ماه آینده خبرداده و گفته بود: شرایط مزایده واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در صورتی که صورت‌های مالی آماده شوند، اوایل اسفندماه اعلام و برگزار می‌شود.

در همین رابطه بخوانید: فراخوان اقتصادی مدیرعامل سرخ‌ها