برنامه توسعه‌ای امسال « رکیش »

11:27 - 1400/01/21
ایران‌کیش در سال ۹۸ به دنبال توسعه در زمینه درگاه‌های موبایل و اینترنتی است و به همین منظور معاونت کسب‌وکار در این شرکت تاسیس شده است که مسوولیت آن بررسی وضعیت بازار و همکاری با استارت‌آپ‌هاست.

دنیای بورس: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ایران‌کیش برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷روز گذشته با حضور بیش از ۸۹ درصد صاحبان سهام در محل سالن تلاش وزارت کار برگزار شد. در این مجمع پس از ارائه گزارش هیات‌مدیره و حسابرس و بازرس قانونی شرکت صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۷ تصویب، و از محل سود قابل تقسیم مبلغ 16.5 تومان به ازای هر سهم سود تقسیم شد. ضمنا مبلغ 500 میلیون تومان به‌عنوان پاداش اعضای هیات‌مدیره در نظر گرفته شد. با تصویب سهامداران روزنامه «دنیای اقتصاد» نیز به‌عنوان روزنامه رسمی شرکت ایران کیش تعیین شد.

پیمان طبری؛ سرپرست شرکت ایران‌کیش در این مجمع گفت: ایران کیش در سال گذشته موفق شده است ۱۲هزار دستگاه MPOS با برند «هم پات» را نصب و راه‌اندازی کند که تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تراکنش انجام داده‌اند. به گفته طبری، ایران‌کیش در حال حاضر مالک ۱۶ درصد کارتخوان‌های فعال درایران است و از نظر تراکنش‌های شاپرکی با حدود ۱۵ درصد، جایگاه دوم را دارد. همچنین در زمینه تعداد در جایگاه پنجم با حدود ۱۰ درصد تراکنش‌ها است.

سرپرست ایران‌کیش در ادامه سخنان خود به پروژه مشترک کارت‌اعتباری این شرکت با بانک تجارت اشاره کرد  گفت: برند این فعالیت، آسان خریده است که در حال حاضر ۱۳ هزار کارت در این پروژه از سوی ایران‌کیش صادر شده و در سال گذشته تعداد تراکنش‌های این کارت‌ها به بیش از۴ هزار عدد رسیده است.

به گفته طبری، هزینه رول کاغذ در سال ۹۷ در ایران‌کیش مانند دیگر شرکت‌های پرداخت افزایش یافته که میزان آن تا سه برابر برآورد می‌شود. به گفته وی همچنین هزینه کارتخوان‌ها بین یک و نیم تا دو برابر افزایش یافته است و به همین دلیل ایران‌کیش هم طول کاغذهای رسید را کاهش داده است.

سرپرست ایران‌کیش در مورد تعداد تراکنش‌های نرم‌افزار موبایلی «پات» هم گفت: این تعداد به‌صورت مرتب از فروردین تا اسفند افزایش یافته و در اسفندماه، تعداد تراکنش‌های «پات» به ۳۵ میلیون رسیده است.به گفته طبری، ایران‌کیش در سال ۹۸ به دنبال توسعه در زمینه درگاه‌های موبایل و اینترنتی است و به همین منظور معاونت کسب‌وکار در این شرکت تاسیس شده است که مسوولیت آن بررسی وضعیت بازار و همکاری با استارت‌آپ‌هاست.