سفر غیرمنتظره پوتین به سوریه| اتفاقی می افتد؟

12:33 - 1400/01/21
خبرگزاری ها از سفر پوتین به سوریه خبر داده اند.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری سوریه، پوتین در سفری غیرمنتظره به دمشق، با بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) دیدار کرد. این دیدار در محل استقرار نیروهای روسیه در دمشق برگزار شد. اینترفکس هم گفته است پوتین در سفر به دمشق، با اسد دیدار کرد. دیدار مزبور در رابطه با تحولات جدید منطقه صورت می گیرد.  بنا بر اعلام ریاست‌جمهوری سوریه، نظامیان روس در جریان بازدید پوتین و اسد از مراکز نظامی، گزارشی در مورد وضعیت کنونی نبرد به آن‌ها ارائه کرده‌اند. پوتین علاوه بر حضور در مراکز نظامی روسیه و سوریه، در خیابان‌های دمشق هم گشت‌زنی کرده است.

اینترفکس نوشته است، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت پوتین در این دیدار به اسد گفته است که اقدامات گسترده‌ای برای احیای حاکمیت در سوریه انجام گرفته است.

به گزارش اعتماد انلاین،  دفتر ریاست جمهوری سوریه ، در این دیدار دو رئیس جمهور گزارشی از فرمانده نیروهای روسیه در سوریه دریافت کردند. بعد از آن پوتین مراتب تبریکات خود را به نیروهای روسیه حاضر در سوریه به مناسبت سالروز میلاد مسیح اعلام کرد.

بشار اسد هم به افسران و نظامیان روس به مناسبت سالروز میلاد مسیح تبریک گفته  و تشکر و قدردانی خود و مردم سوریه را از جانفشانی های که در کنار دلاوران ارتش سوریه، انجام می دهند تقدیم کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم اعلام کرد : پوتین در خیابان های دمشق قدم زده و از  چند منطقه دیگر سوریه هم دیدن به عمل خواهد آورد.