التهاب شاخص در یک‌قدمی 400 هزار واحد/ تشدید عرضه‌‌های حقوقی

12:41 - 1400/01/21
شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز نیز مسیر پرنوسانی را در پیش گرفته است. در ابتدای معاملات شاخص با افت نزدیک به 2500 واحدی مواجه شد اما این روند چندان پایدار نماند و به دنبال افزایش تقاضا برای سهام شاخص از کف روزانه رشد نزدیک به 4500 واحدی را تا این لحظه تجربه کرده است.
التهاب شاخص در یک‌قدمی 400 هزار واحد/ تشدید عرضه‌‌های حقوقی

دنیای بورس: نمادهای بسیاری امروز وقفه معاملاتی را به دنبال تجربه رشد 20 درصدی در 5 روز کاری متوالی داشتند. تا قبل از وقفه معاملاتی در نمادهای مورد توجه خبری از عرضه‌های پرقدرت حقوقی‌ نبود اما طی دقایق گذشته بر شدت عرضه حقوقی‌ها افزوده شده است. به این ترتیب در سهام بانک ملت بیش از 90 میلیون سهم عرضه شد. در «خودرو» نیز همچنان عرضه حقوقی‌ها ادامه دارد.

 سهام ایران خودرو امروز به قیمت هزار تومان رسید اما با تشدید عرضه‌ها مواجه شده و همین موضوع باعث شده که تاکنون عرضه چندین باره صف خرید را شاهد باشیم. سهام سایپا اما داغ‌تر از سایرین است و صف خرید نزدیک به 160 میلیون سهمی را دارا است. نکته جالب توجه عدم عرضه حقوقی در این سهم است. گرچه سهام‌داران درصدی سایپا نیز توان شناسایی سود حداکثری را در شرایط کنونی دارند اما فعلا خبری از عرضه‌های سنگین در این سهم نیست.

 در معاملات امروز سهام هلدینگ فارس تا 950 تومان عقب‌نشینی کرد اما از مدار منفی مسیر صعودی را در پیش گرفت و بار دیگر به هزار تومان رسیده است. «تاپیکو» نیز از مدار منفی به 426 تومان رسیده است. سهام فولاد مبارکه پس از رشد بعد از افزایش سرمایه با افت قیمتی حدود یک درصدی مواجه شده است. «فملی» نیز که امروز متوقف می‌شود با رشد نزدیک به 2.6 درصد در 770 تومان معامله خواهد شد.

 «اخابر» با انتظار برای افزایش سرمایه مسیر پرشتاب صعودی خود را ادامه می‌دهد و «شبندر» اما تا این لحظه از ادامه صعود بازمانده و با افت بیش از 3 درصدی در قیمت کمتر از 1200 تومان معامله می‌شود. حضور «وپاسار» نیز در میان نمادهای با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل جالب توجه است. این سهم نیز امروز پس از معامله 42 میلیارد تومانی صف خرید حدود 28 میلیارد تومانی را دارا است.