یک هفته با تالار شیشه ای

تالار شیشه ای در برزخ

11:36 - 1400/01/25
فضای صبر و انتظار در بورس تهران در هفته جاری هم ادامه یافت تا با افت 9/ 0 درصدی، شاخص بورس در سطح کمتر از 79 هزار واحد آرام بگیرد. به این ترتیب، با ورود مجدد به محدوده زیان‌دهی، افت بازار سهام از ابتدای سال به 5/ 1 درصد رسید تا در قعر جدول عملکرد بازارهای سرمایه‌گذاری (سپرده بانکی، مسکن، ارز و طلا) در سال 95 جا خوش کند.

در همین حال، کاهش ارزش معاملات خرد تا محدوده 100 میلیارد تومان، کماکان نشانه‌ای از گردش قابل ملاحظه جریان نقدینگی در بازار سهام را نمایان نمی‌کند. متغیرهای اقتصادی محیطی شامل نرخ‌های سود و ارز هم به ثبات مطلوب نرسیده‌اند و به همین دلیل، فعالان بازار تا تعیین تکلیف موارد مزبور احتمالا در وضعیت صبر و انتظار خواهند ماند. درهمین حال، نگاه امید سهامداران به بازگشایی نمادهای متوقف دوخته شده است؛ جایی که قرار است سازمان بورس با رفع توقف نمادهای معاملاتی زمینه‌ساز تسهیل نقدشوندگی در بازار تا پیش از پایان سال شود.

فعالان بازار سهام در دو هفته آینده بار دیگر روزهای پرکاری را پیش رو خواهند داشت و روی اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال متمرکز می‌شوند تا آخرین اطلاعات و پیش بینی عملکرد شرکت‌های بورسی را دریافت کنند. این در حالی است که انتشارات گزارش‌های عملکرد ماهانه (آذر) در روزهای اخیر بارقه‌هایی از امید را نزد سرمایه‌گذاران زنده کرده است تا نسبت به محتوای اطلاعیه‌های 9ماهه امیدوار باشند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.