زمان بهار بازار مسکن

11:51 - 1400/01/25
در حالی که شاخص‌های پیش‌نگر حاکی از افزایش ۵ تا ۸ درصدی قیمت مسکن زیر قیمت تورم دارد که با توجه به برگزاری دو انتخابات مهم در سال آینده همه تحولات در بازار مسکن بعد از برگزاری انتخابات خواهد بود.

اقتصاد آنلاین: حسام عقبایی؛ رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص وضعیت فعلی بازار مسکن می گوید: از ابتدای سال شاهد کاهش حجم معاملات در بخش مسکن کل کشور بودیم؛ به طوری که در این بازه زمانی 50 درصد معاملات مسکن به لحاظ حجم کاهش پیدا کرد. به گفته وی بعید است در بخش مسکن شاهد اتفاق خاصی باشیم. این در حالی است که قیمت‌ها هم در مسکن در این بازه زمانی تا پایان سال افزایشی را تجربه نخواهند کرد. انتظارها بر این است که تا قبل از انتخابات، بخش مسکن از رکود خارج شود و با توجه به برگزاری دو انتخابات مهم در سال آینده همه تحولات در بازار مسکن بعد از  برگزاری انتخابات خواهد بود و به احتمال زیاد در تابستان سال آینده شاهد رشد نسبی در بازار باشیم. رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر تهران در خصوص تغییر شیوه محاسبه قیمت متوسط مسکن که از سوی دفتر اقتصادی وزارت راه و شهرسازی هر ماه اعلام می شود، تصریح کرد: به نظر نمی رسد که تغییر شیوه محاسبه قیمت متوسط مسکن بتواند تاثیر خاصی بر بازار مسکن داشته باشد.

این در حالی است که حامد مظاهریان؛ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی نیز در مصاحبه ای با اشاره به اینکه با ثبات سیاسی-اقتصادی در کشور باید منتظر رونق نسبی در بازار مسکن در سال‌های آینده بود، تاکید می کند: شاخص‌های پیش‌نگر حاکی از افزایش ۵ تا ۸ درصدی قیمت مسکن زیر قیمت تورم دارد.