«توتال» در بند «ترامپ»

12:14 - 1400/01/25
رئیس شرکت فرانسوی توتال اعلام کرد: توسعه گاز فاز 11 پارس جنوبی تا تابستان امسال در دستورکار دارد اما در صورتی آنرا اجرا می‌کند که ترامپ لغو تحریم‌های ایران را تمدید کند.

رویترز: با وجود تعهد توتال به ایران، رئیس اجرایی شرکت توتال معتقد است: این شرکت در نظر دارد سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری روی پروژه گاز ایران تا تابستان امسال انجام دهد اما می‌گوید اجرای این پروژه منوط به تمدید لغو بیانیه‌های تحریم از سوی آمریکا است. این پروژه در نظر دارد فاز 11 پارس جنوبی را که یکی از بزرگترین میادین گاز دنیا است، توسعه دهد. به گفته پاتریک پویانه فاز 11 پارس جنوبی یکی از چندین پروژه‌ای است که به واسطه اختلاف‌نظرها در رفع کامل تحریم‌ها اجرای آن هنوز قطعی نشده است. با وجود گمانه‌زنی‌ها مبنی بر سرانجام قرارداد توتال، این شرکت پیش‌تر آمادگی تغییر احتمالی قرارداد با ایران را اعلام کرده بود.

هفته گذشته آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران تصویب کرد و ترامپ نیز در فرمان مهاجرتی اعلام کرده است که شهروندان 7 کشور از جمله ایران حق ندارند به آمریکا سفر کنند البته یک قاضی این دستور ترامپ را غیرقانونی اعلام کرده و آنرا لغو کرده است.