جلسه صندوق تثبیت بورس، هفته آینده

12:19 - 1400/01/25
رئیس اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل نخستین جلسه صندوق تثبیت بازار سرمایه در شنبه هفته آینده (۳۰ بهمن) با حضور وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی خبر داد.

محسن خدابخش از تشکیل نخستین جلسه صندوق تثبیت بازار سرمایه در شنبه هفته آینده (۳۰ بهمن) با حضور وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی خبر داد. به گفته وی نخستین نشست هیات امنای صندوق تثبیت بازار سرمایه با حضور علی طیب‌نیا؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی‌اله سیف؛ رئیس‌کل بانک مرکزی، احمد دوست‌حسینی؛ رئیس صندوق توسعه ملی، محمدباقر نوبخت؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه و شاپور محمدی؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه اعضای هیئت امنا، در این جلسه اعضای هیات عامل را انتخاب می‌کنند، گفت: پس از انتخاب هیئت عامل، منابع مالی این صندوق و نحوه تخصیص آن نیز مشخص می‌شود. به گفته خدابخش، منابع این از دو محل ردیف بودجه سنواتی دولت و دیگری منابع داخلی سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین اخذ یک واحد درصد از منابع سالانه صندوق توسعه ملی و همچنین سرمایه‌گذاری این صندوق در بازار سرمایه و خرید و فروش سهام است؛ ‌ضمن اینکه برخی کارمزدهای معاملات سهام نیز که به سازمان بورس و اوراق بهادار اختصاص می‌یابد، به این صندوق منتقل شده تا با استفاده از آن به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بپردازد.

مهم‌ترین وظیفه این صندوق، پوشش ریسک معاملات سهام در شرایط بحران ـ نوسانات شدید در نماگرهای بازار سهام در دوره زمانی مشخص ـ به خصوص برای سهام‌داران حقیقی و خرد است.