عرضه‌های عمده و صعود خودرویی‌ها

12:32 - 1400/01/25
به دنبال انتشار آگهی‌های مزایده فروش در گروه خودرویی، رونق در معاملات بورسی این گروه دیده می‌شود. واکنش‌ها به این عرضه‌ها در حالی رخ داده است که به نقش نوسان‌گیران در این گروه نیز باید توجه داشت؛ موضوعی که در یک سال گذشته در این گروه به وفور دیده شده است.
عرضه‌های عمده و صعود خودرویی‌ها

به دنبال آگهی که «خگستر» امروز بر روی «کدال» قرار داده است شاهد افزایش تقاضا در این نماد و عمده نمادهای این گروه هستیم. در این آگهی گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به شرایط واگذاری 70 درصد از سهام شرکت فنرسازی خاور به ارزش پایه هر سهم  4772 ریال (و ارزش کلی در محدوده 34 میلیارد تومان) اشاره کرده است. همچنین در اتفاقات امروز این گروه، آگهی مجدد مزایده «خگستر» توسط ایران خودرو نیز  بی‌تاثیر نبوده است. پیش‌تر این مزایده در ابتدای این هفته قرار بوده انجام شود که به دلیل نبود خریدار شاهد آگهی مجدد ایران‌خودرو هستیم. همچنین آگهی مزایده 2 درصدی فروش ایران‌خودرو (با مالکیت سرمایه‌گذاری سمند) نیز مجددا تمدید شده است که تمامی این اتفاقات موجبات جو مثبت در این گروه را رقم زده است. پیش‌تر «دنیای بورس» به تاثیر انجام این فروش‌ها در «خودرو» اشاره کرده است.

همچنین در کنار این رویدادها باید تاثیر رفتار هیجانی و نوسان‌گیری در این گروه را نیز در نظر داشت. موضوعی که به دنبال نزدیکی قیمت‌های برخی نمادها در محدوده‌های حمایتی-نوسانی در این گروه دیده می‌شود که در خبرهای پیشین بررسی شده است.