«کوییک» محصول جدید خانواده سایپا

12:38 - 1400/01/25
رونمایی از محصول جدید سایپا با نام «ساینا کوییک» با حضور رئیس مجلس انجام شد و این در حالی بود که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ورود چند خودرو جدید به سبد عرضه محصول‌های این گروه در آینده خبر داده است.

سامان اضطراب‌های مالی سایپا

رئیس مجلس در برنامه رونمایی خودرو جدید سایپا می‌گوید: از اینکه اضطراب‌های مالی سایپا به سامان رسیده است خوشحالم و امیدوارم همین فکر و شیوه مدیریت در بخش‌های مختلف صنعت تسری یابد. رییس مجلس در مراسم رونمایی از «کوییک» تصریح کرد: سایپا یکی از واحدهای مهم تولیدی کشور است و مجلس همواره در جریان مشکلات این شرکت بوده است که گزارش‌های ارائه شده حاکی از بهبود وضعیت مالی سایپا در سال جاری است.  به گفته وی برای مدیران ارشد نظام مهم است که چگونه مدیریتی بر بنگاه‌های اقتصادی اعمال شود تا اقتصاد کشور دچار اختلال نشود و امروزه با مدیریت درست، سایپا در حال پیشرفت است که جای قدردانی دارد و نقش همبستگی کارکنان در موفقیت سایپا موثر بوده و جای تبریک دارد.

ورود چند خودرو جدید به سبد محصول‌ها

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ورود چند خودرو جدید به سبد عرضه محصول‌های این گروه در آینده خبر داد و گفت: در قراردادهای خارجی خود، انتقال فناوری به قطعه‌سازان و استفاده از توانمندی‌های زنجیره تامین داخلی را برای ارتقا کیفیت محصول‌های تولیدی مدنظر قرار داده‌ایم. وی با بیان این مطلب که گروه خودروسازی سایپا از قالب یک مونتاژ کار صرف مبدل به طراح و سازنده پلت فرم و خودرو در ایران شده است، گفت: ماموریت‌های جدید گروه در سایه هدایت صحیح سرمایه به سمت تحقیق و توسعه شکل گرفته و آینده سایپا را می‌توان امروز در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو مشاهد کرد. به گفته وی آمارهای موجود نشان می‌دهد میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش گروه سایپا افزایش یافته و به همان نسبت، کیفیت محصول‌ها تولیدی نیز در سایه بازرسی و نظارت، افزایش یافته است.

مشخصات محصول جدید کوییک

خودروی «کوییک» دارای سیستم استارت دکمه‌ای، فرمان برقی و سیستم ورود به خودروی بدون سوئیچ است.  محصول تازه سایپا دو سیستم ترمز ای.بی.اس (ABS) و ای.بی.دي (EBD)  را به صورت همزمان دارد و به سیستم کمی ترمز BA نیز مجهز است. داشتن سیستم پایش فشار تایرها (TPMS) سیستم هشدار سرقت یا بوق خودرو (VAS) و سیستم هشدار نبستن کمربند ایمنی (SBR) از دیگر ویژگی‌های این خودرو است. صندلی عقب کوییک مجهز به نگهدارنده صندلی کودک است و درب‌های این خودرو در سرعت های بالای 10 کیلومتر بر ساعت به صورت اتوماتیک قفل و در هنگام تصادف به صورت اتوماتیک باز خواهند شد.  فرمان برقی هیدرولیک ، گیربکس اتوماتیک  CVT و رینگ تایر 14 اینچی آلومینیومی از دیگر شاخص‌های این خودرو است.همچنین ترمز جلوی کوییک دیسکی خنک کننده و ترمز عقب این خودرو کاسه ای است.