دولتی‌ها موظف به انتقال حساب‌ها به بانک مرکزي

12:40 - 1400/01/25
 رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به همه شرکت‌های دولتی دستور داد نسبت به انسداد همه حساب‌های دولتی در سایر بانک‌ها بجز حساب‌های بانکی نزد بانک مرکزی ظرف حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ بخشنامه (16 اسفندماه) اقدام کنند.

در این بخشنامه آمده است: در اجرای اصل (53) قانون اساسی و با عنایت به مفاد ماده (94) قانون برنامه پنجساله توسعه و همچنین استناد ماده 3 و بند (ز) ماده (1) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، تمامی شرکت‌های دولتی موضوع مواد 4 و 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و شرکت‌های دولتی موضوع بند (3) ماده 18 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به استثنای بانک‌ها و بیمه‌های دولتی، مکلفند ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، تمامی حساب‌های بانکی خود اعم از حساب‌های درآمدی و پرداخت را با مجوز خزانه داری کل کشور، نزد بانک مرکزی ایران افتتاح و حساب‌های خود نزد همه بانک‌ها را مسدود کنند.

براساس این بخشنامه، عدم اقدام شرکت‌های مذکور در اجرای مفاد این بخشنامه در حکم تصرف در وجوه عمومی تلقی می‌شود. فهرست شرکت‌های دولتی مشمول بخشنامه مزبور در پورتال اداره کل خزانه به نشانی www.khazaneh.mefa.gov.ir موجود است.