اهرم‌های حمایتی در گروه فلزات

13:27 - 1400/01/25
با شروع معاملات امروز، داد و ستدها در نمادهای این گرو به طور کلی متعادل دیده می‌شود. این در حالیست که پس از سقوط شدید قیمت‌ها در معاملات جهانی، افت بیشتر قیمت‌ها را متصور می‌شد؛ اما حمایت حقوقی‌ها در برخی نمادها و محدوده‌های حمایتی در دسته دیگر، مانع از سقوط شدید قیمت‌ها شده است.

در معاملات فلزات اساسی در بازارهای جهانی در روزهای (کاری) اخیر و به خصوص در روز گذشته شاهد سقوط شدید قیمت‌ها بودیم؛ اما این مهم در شرع معاملات امروز با ثبات نسبی قیمت‌ها در بازارهای جهانی همراه است. در معاملات داخلی افت قیمت‌ها چندان شدید نبوده و در نمادهایی شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

در معاملات امروز این گروه افت قیمتی در مرز 2 درصدی تا اینجای معاملات در «فرآور»، «کیمیا» و «فسرب» دیده می‌شود که نزدیکی قیمت‌ها به محدوده‌های حمایتی در نقش مانعی از سقوط بیشتر قیمت‌ها عمل کرده است.

همچنین در نمادهای بزرگی چون «فولاد» و «فملی» رشد قیمت‌ها را شاهد هستیم. این مهم به دنبال حمایت حقوقی‌ها در این نمادها رخ داده است. خرید بیش از 3 میلیونی حقوقی‌ها بیش از 80 درصد حجم خرید را به خود اختصاص داده است. روز گذشته شاهد حمایت صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آرمان شهر با خرید 2 میلیونی در این نماد بودیم. این حقوقی در روزهای اخیر اقدام به خرید بیش از 20 میلیون سهم در «فملی» کرده است. در «فولاد» نیز خریدی در مرز 3 میلیون سهمی از سوی حقوقی‌ها دیده می‌شود که بیش از 90 درصد حجم معاملات را تا اینجا دربر می‌گیرد.