مدار مثبت در شیمیایی‌ها

13:27 - 1400/01/25
معاملات امروز گروه محصولات شیمیایی به طور کلی در مسیر صعودی قرار گرفت. به این ترتیب و با اقبال خریداران که در برخی نمادها با صف خرید همراه شده است، شاخص گروه با رشدی در مرز یک درصدی همراه است که نزدیکی شاخص در محدوده حمایتی نیز عامل دیگری در جهت افزایش قیمت‌هاست.
مدار مثبت در شیمیایی‌ها

محدوده‌های حمایتی در نمادها

در معاملات امروز نمادهای این گروه به طور کلی معاملات مثبت قدرت بیشتری بر افت قیمت‌ها دارند و عمده نمادها به دنبال افزایش تقاضا با رشد قیمت رو به رو هستند. معاملات در «شسینا» با رشد 5 درصدی قیمت این نماد رو به روست. در گزارشی که شرکت ابتدای هفته از فعالیت‌های خود در ماه اسفند منتشر کرد، افزایش نرخ محصولات را مشاهده می‌کنیم؛ هر چند کاهش مقدار فروش نیز در این گزارش دیده می‌شود اما «شسینا» مجموعا در سال 95 با فروشی در مرز 28 میلیارد تومانی به پوشش 110 درصدی پیش‌بینی رسید و این مهم در رفتار معاملاتی امروز دیده می‌شود. همچنین در برخی نمادها محدوده‌های حمایتی قیمت‌ها عامل رشد قیمت است که «شپدیس» از این نمونه است. در «شپاکسا» نیز پس از اصلاح قیمتی و رسیدن به محدوده مقاومت تکنیکی کوتاه مدت، رشد قیمت 5 درصدی را مشاهده می‌کنیم. «شپارس» در ادامه موج صعودی خود با صف خرید بیش از یک میلیونی رو به روست. این نماد از 10 اسفند حرکت صعودی خود را آغاز کرده است و با لحاظ کردن معاملات امروز، رشد 70 درصدی آن را شاهدیم.

اطلاعیه «پترول» از سودآوری زیرمجموعه

پس از نزول سه روزه قیمت در این نماد، افزایش تقاضا در معاملات امروز این نماد به گونه‌ای رقم خورده است که صف خرید بیش از 22 میلیونی را رصد می‌کنیم. این موج به دنبال انتشار اطلاعیه شرکت در خصوص شفاف‌سازی از پتروشیمی ایلام (از زیر مجموعه‌های «پترول» با مالکیت 59 درصدی) رقم خورده است. در این اطلاعیه آمده است که به واسطه شکست خط لوله انتقال پلی اتیلن و آتش سوزی مبین ، مشکل تامین خوراک در این شرکت زیان 61 میلیارد تومانی را به همراه داشت (در 6 ماهه نخست) که این مهم در 9 ماهه با مرتفع شدن (به دنبال بهره‌برداری از فاز دوم پتروشیمی کاویان) به سود بیش از 2 میلیارد تومانی تغییر ماهیت داد. همچنین نکته مثبت دیگری که در این اطلاعیه دیده می‌شود تحقق سود پیش‌بینی شده 42 میلیارد تومانی از سوی پتروشیمی ایلام است.

بلوک‌ معاملات حقوقی‌ در «فارس»

این نماد شاخص‌ساز بازار سرمایه نیز با تاثیر بیش از 70 واحدی بر شاخص کل، موثرترین نماد بر رشد بیش از 310 واحدی آن به شمار می‌رود. در حالی افزایش قیمیت بیش از 2 درصدی را در این نماد رویت می‌کنیم که معاملات بلوکی حقوقی‌ها تاثیر قابل توجهی در این مهم داشت؛ هر چند در ادامه و با نزدیک شدن به انتهای معاملات و به دنبال تشدید عرضه‌ها از سوی حقوقی‌ها، مانع از تداوم این افزایش قیمت شد (عرضه بیش از 17 میلیونی این سهام‌داران 95 درصد حجم فروش را به خود اختصاص داده است که فروش خالصی در مرز 3 میلیونی را بیان می‌کند).