فرجام بازار آتی ارز

13:29 - 1400/01/25
عضو شورای عالی بورس می‌گوید: سازمان بورس و بورس کالای ایران آمادگی خود را برای راه اندازی معاملات مشتقه ارز اعلام کرده‌اند و در این زمینه کار ناتمامی نمانده است و تنها برای راه اندازی معاملات، باید منتظر بانک مرکزی بود.

پایگاه خبری بورس کالای ایران: قاسم محسنی، عضو شورای عالی بورس در گفت و گو با ایرنا در خصوص تازه‌ترین وضعیت راه‌اندازی بازار مشتقه ارز گفت: بانک مرکزی موافق راه اندازی معاملات مشتقه ارز است، اما با پیش شرط‌هایی آغاز به کار این بازار مالی بر پایه ارز را به تاخیر انداخته که براساس بررسی‌های کارشناسی، نیازی به پیش شرطی همچون یکسان سازی نرخ ارز نیست. به گفته محسنی نیازی نیست که صبر کنیم پیش شرط‌های مورد نظر بانک مرکزی تحقق یابد و ما می‌توانیم زودتر معاملات مشتقه ارز را راه اندازی کنیم.

در جلسه قبل شورای عالی بورس، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند در همه جلسات که با فعالان بازار، صادرکنندگان و واردکنندگان داشته‌اند، موضوع نوسان نرخ ارز و پوشش آن مطرح می‌شود و نهایتا نتیجه راه اندازی معاملات مشتقه ارز به کجا ختم شد؛ از این رو امیدواریم که بانک مرکزی در این خصوص اقدام کرده و به زودی شاهد راه اندازی معاملات مشتقه ارز باشیم. این در حالی است که به گفته محسنی سازمان بورس و بورس کالای ایران آمادگی خود را برای راه اندازی معاملات مشتقه ارز اعلام کرده‌اند و در این زمینه کار ناتمامی نمانده است و تنها برای راه اندازی معاملات، منتظر بانک مرکزی هستیم.

جزئیات بیشتر در رابطه با معاملات مشتقه ارز را اینجا بخوانید.