حقوقی‌ها در لیدرهای خودرویی

13:40 - 1400/01/25
معاملات امروز این گروه در حالی به افت قیمت عمده نمادها به انتهای بازار نزدیک می‌شود که حضور حقوقی‌ها در برخی نمادها قابل رصد است. این موضوع به خصوص در «خساپا» با تصویر واضحی قابل رصد است.
حقوقی‌ها در لیدرهای خودرویی

افت قیمت نمادهای این گروه به دنبال فشار فروش حقیقی‌ها و فضای تردید در هفته ماقبل از انتخابات، قابل رصد است. از سویی حضور حقوقی‌ها هر چند مانع از ریزش قیمت‌ها نشده است، اما به دنبال ریزش قیمت‌ها در روزهای اخیر از یک سو می‌تواند چشم‌انداز نوسان قیمت‌ها و افزایش آن را در روزهای آتی تقویت کند. هر چند در سوی مقابل، فضای تردید پیش از انتخابات، همچنان احتمال ریزش قیمت‌ها و فشار فروش سهام‌داران را نشان می‌دهد.

در معاملات این گروه، و با نزدیک شدن به انتهای معاملات، افت قیمت «خودرو» در حالی رقم خورده است که خرید 11 میلیونی حقوقی‌ها را مشاهده می‌کنیم (86 درصد حجم معاملات). سهام شرکت پارس خودرو نیز در حالی به افت نزدیک به 2 درصدی به انتهای معاملات می‌رسد که خالص خرید حقوقی‌ها در این نماد به مرز 11 میلیون سهم نزدیک می‌شود (کل حجم معاملات تا به اینجای بازار 21 میلیون سهم است). روز گذشته نیز حمایت حقوقی‌ها در این نماد را با خالص خرید 14 میلیون سهمی رویت کردیم. اما معاملات در لیدر این گروه یعنی سایپا، به گونه‌ای تشدید یافته‌تر دنبال می‌شود. در حالی که در روزهای گذشته (3 روز کاری گذشته) حمایت این سهام‌داران را با خالص خرید 90 میلیون سهم در بازه زمانی مذکور رویت کردیم، این مهم در معاملات امروز با خرید 70 میلیونی (خالص خرید 65 میلیون سهمی) رصد می‌شود تا نقش حمایتی حقوقی‌ها در معاملات روز جاری پررنگ‌تر شود. با ادامه این رویداد و نزدیک‌تر شدن به محدوده‌های حمایتی، می‌توان به افزایش قیمت‌ها امیدوار بود.