دماسنج بازار

رصد معاملات بانکی‌ها

13:44 - 1400/01/25
معاملات در این گروه با رسیدن به ساعت پایانی بازار، به طور کلی در عمده نمادها متعادل دنبال می‌شوند؛ هر چند در این گروه رشد قیمت‌ها در کنار مسیر نزولی در نمادها به چشم می‌آید.
رصد معاملات بانکی‌ها

معاملات در این گروه با ادامه لیدری «وخاور» دنبال می‌شود. معاملات در این نماد که از انتهای هفته قبل با افزایش تقاضا به مدار صعودی رسید، همانند دو روز ابتدایی این هفته با صف خرید به انتهای بازار نزدیک می‌شود. شرایط بنیادی مناسب (به عنوان نمونه سود 340 تا 375 تومانی به ازای هر سهم در سال‌های 94 تا 96؛ در حالی که عمده همگروهی‌ها با زیان رو به رو هستند) این گروه در مقایسه با سایر همگروهیان از دلایل اقبال سهام‌داران در این بانک به حساب می‌آید (شفافیت اطلاعات در این بانک مشهود است).  به این ترتیب با جابجایی 21 میلیون سهم در معاملات امروز، رشد 5 درصدی را با صف خرید نزدیک به 2 میلیونی در این نماد رصد می‌کنیم (در مقایسه با روزهای گذشته کاهش محسوس تقاضا رویت می‌شود).

معاملات در «وتجارت» در حالی با افت بیش از یک درصدی (در لحظه نگارش خبر) دنبال می‌شود که خرید 6 میلیونی سهام‌داران حقوقی (85 درصد حجم معاملات) نیز مانع از افت قیمت نشده است. این موضوع در معاملات روز گذشته در این نماد نیز دیده می‌شود (با خرید 7 میلیونی که 69 درصد حجم خرید را در بر گرفته و افت بیش از 2 درصدی قیمت سهم را در انتها رویت کردیم). در «وبملت» نیز شرایط مشابهی دیده می‌شود. خرید خالص بیش از 4 میلیونی حقوقی‌ها در این بانک نیز مانع از فشار فروش سهام‌داران نشده و افت قیمت را می‌توان در معاملات «وبملت» دید. حقوقی‌ها در این نماد 96 درصد حجم خرید را به خود اختصاص داده‌اند (هر چند حجم معاملات پایین است). این مهم روز گذشته نیز در خرید و فروش‌های سهام بانک ملت قابل رویت بود (افت 2 درصدی قیمت سهم و خالص خرید 5 میلیونی حقوقی‌ها).