ابهام در واگذاری شهروند و شهر آفتاب

15:48 - 1400/01/25

ایسنا: در گروه بانکی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اعلام بدهی 5 هزار میلیاردی شهرداری به دو بانک، خواهان لغو واگذاری دو مجموعه بزرگ به بانک‌شهر شد. محمد سالاری با اشاره به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در مورد میزان بدهی شهرداری به بانک‌ها و پیمانکاران گفت: شهرداری 8514 میلیارد تومان به پیمانکاران و حدود 12 هزار میلیارد تومان نیز به بانک‌ها بدهکار است.

وی با طرح این سوال که چرا شهرداری قبل از ارائه لایحه برای فروش شهروند و شهرآفتاب و تصمیم شورا در این مورد، این گزارش را ارائه نکرده گفت: با ارائه این گزارش مشخص شد اعضای شورا در یک فضایی که توام با عدم اطلاعات دقیق از میزان بدهی شهرداری به بانک شهر بود، تصمیم بر واگذاری شهرآفتاب و شهروند گرفتند!

این گزارش نشان می‌دهد شهرداری کلا 5200 میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار است و حالا در ازای آن کل سهام نمایشگاه شهرآفتاب و 60 درصد سهام فروشگاه شهروند را به بانک شهر واگذار کرده، قطعا این واگذاری بیشتر از میزان بدهی است.

وی در مورد مجموعه بدهی شهرداری به بانک تجارت و بانک ملی که جمعا حدود 5000میلیارد می‌شود گفت: جمع بدهی این دو بانک با میزان بدهی شهرداری به بانک شهر تقریبا یکسان است و بجز این بانک‌ها شهرداری حدود 2000 میلیارد تومان دیگر نیز به سایر بانک‌ها بدهی دارد. حال جای سوال است چرا شهرداری واگذاری‌ها را برای این بانک‌ها مطرح نکرد؟