۴ روز صعودی متوالی؛

پیش بینی بورس امروز 12 بهمن 1400 / بازگشت پس از یک هفته

10:45 - 1400/11/12
اکوایران: شاخص کل بورس سه‌شنبه هفته پیش از کانال 1.3 میلیونی پائین آمد اما پس از آن در 4 روز متوالی بیش از 86 هزار واحد رشد کرد و حالا به آستانه بازگشت به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد رسیده است.

به گزارش اکوایران ، برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 12 بهمن- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس 10 هزار و 22 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 294 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن 2 هزار و 972 واحد رشد کرد و در رقم 330 هزار و 732 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 87 واحد بالا آمد و به رقم 17 هزار و 618 واحد رسید.

 

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 330 نماد رشد قیمت و 141 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 66 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 28 درصد بازار افت قیمت داشتند.

سهم‌های صعودی

روز دوشنبه در بورس نماد‌های وبملت (بانک ملت)، فجر (شرکت فولاد امیرکبیر کاشان) و فنوال (شرکت نورد آلومینیوم) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز نمادهای وهامون (شرکت سرمایه گذاری هامون صبا)، بساما (شرکت بیمه سامان) و توسن (شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی

در بورس نمادهای بشهاب (شرکت لامپ پارس شهاب)، بسویچ (شرکت پارس سویچ) و ولغدر (شرکت لیزینگ خودرو غدیر) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان (سدبیر)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر) و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز دوشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌سه‌شنبه است. در پایان معاملات روز دوشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی 509 میلیارد تومانی بسته شد. 

در پایان معاملات دوشنبه 10 نماد صف فروش و 104 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز یکشنبه 52 درصد کاهش یافت و 50 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 126 درصد رشد کرد و در رقم 559 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس امروز 12 بهمن 1400 / بازگشت پس از یک هفته11

سهم‌های پُرتقاضا

 در روز دوشنبه امروز نماد وبملت (بانک ملت) با صف‌ خرید 126 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وبملت، نمادهای وتجارت (بانک تجارت) و خساپا (شرکت خودروسازی سایپا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

سهم‌های صفِ فروش

 روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 20 میلیارد تومانی داشت. پس از غدشت، نمادهای وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری استان خراسان رضوی)  و وسصفا (شرکت سرمایه گذاری استان اصفهان) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس امروز 12 بهمن 1400 / بازگشت پس از یک هفته14

پیش بینی بورس امروز 

دیروز شاخص کل بورس برای چهارمین روز متوالی صعود کرد و روند صعودی اخیر را تثبیت کرد. بدین ترتیب شاخص کل که سه‌شنبه هفته پیش در فاصله 8 هزار واحدی سقوط به کانال 1.1 میلیونی قرار گرفته بود در 4 روز اخیر بیش از 86 هزار واحد رشد کرد و حال به فاصله 6 هزار واحدی کانال 1.3 میلیونی رسیده است. شاخص کل امروز می‌تواند پس از 10 روز به محدوده یک میلیون و 300 هزار واحدی برگردد. 

دیروز بر خلاف روزهای قبل برخی از نمادهای پالایشی و پتروشیمی افت قیمت داشتند و شاهد صف‌های فروش و خروج پول حقیقی از این دو گروه بزرگ بودیم و در مقابل نمادهای خودرویی و بانکی بازار –که به سهم‌های ریالی موسوم هستند- با تقاضای بالا و ورود نقدینگی حقیقی مواجه بودند. 

وبملت که بیشترین رشد قیمت بازار را داشت به همراه خساپا، خودرو، وتجارت و خبهمن بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل، فملی، شبندر، شپنا، وگردش و شبریز در صدر جدول خروج نقدینگی حقیقی قرار گرفتند. 

همچنین در پایان معاملات وبملت بیشترین صف خرید را داشت و پس از آن نمادهای وتجارت، خساپا و خودرو قرار داشتند. 

برخی از ناظران علت رغبت سهامداران به سهم‌های ریالی را افت قیمت دلار می‌دانند برخی نیز معتقدند گزارش‌های مالی این دو نماد و بازگشایی آن‌ها پس از برگزاری مجمع را موجب تجمیع تقاضا در معاملات امروز می‌دانند. 

روز دوشنبه برای چهارمین روز متوالی معاملات با مازاد تقاضا بسته شد و ارزش مازاد تقاضا پایانی بازار نسبت به روز قبل رشد 3.5 برابری –معادل 256 درصد- داشته است. رشد ارزش صف‌های خرید و مازاد تقاضا می‌تواند موجب رسیدن شاخص به کانال 1.3 میلیونی در معاملات امروز شود.

پیش بینی بورس امروز 12 بهمن 1400 / بازگشت پس از یک هفته7

 در همین رابطه: