چه خبر از کدال؟

محدودیت انرژی در فولاد غدیر و افت تولید فولاد ارفع

15:53 - 1401/10/19
اکوایران: در سامانه کدال شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان اعلام کرد که اعمال محدودیت مصرف گاز در صنایع فولادی از تاریخ 16 دی ماه 1401 آغاز شده است؛ به این صورت که 5 روز توقف کامل تولید و 5 روز بعدی 60 درصد ظرفیت تولید انجام خواهد گرفت و این چرخه تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

به گزارش اکوایران، شرکت آهن و فولاد ارفع از توقف کامل تولید واحد احیا شرکت خبر داد که به دلیل عدم تولید آهن اسفنجی فعالیت واحد فولادسازی نیز طی روز آتی متوقف خواهد شد.

 

شرکت تأمین سرمایه نوین با مشارکت شرکت لیزینگ اقتصاد نوین ( 60% لیزینگ اقتصاد نوین و 40% تامین سرمایه نوین) از  واگذاری زمین اردبیل (40%سهم شرکت) از طریق بورس کالا خبر دادند.

شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) نیز بیان داشت هیأت مدیره مصوب کرده تا نسبت به تجدید ارزیابی زمین و ساختمان با هدف بروزرسانی ارزش دارایی ها و اصلاح ساختار مالی شرکت صورت گیرد و پس از آن نسبت به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی اقدام گردد.

اما شرکت توکاریل (توریل) اعلام نمود قراردادهای خرید شرکت فولاد مبارکه در خصوص نرخ مالکانه قرارداد حمل ریلی فولاد مبارکه براساس مصوبه کمیسیون معاملات آن شرکت از تاریخ یکم تیر ماه 1401 به شرکت توکا ریل ابلاغ گردیده است که آثار مالی آن در دست بررسی و به استحضار سهامداران خواهد رسید. همچنین این نماد به منظور بررسی شفافیت اطلاعاتی نیز حداکثر به مدت 2 روز کاری متوقف شد.

شرکت پخش البرز نیز بیان نمود در راستای تکمیل سبد محصولات داروخانه ای و رونق بخشیدن به فروش و همچنین تحقق مسئولیت اجتماعی توانسته با رایزنی های مکرر شیر خشک ببلاک متعلق به شرکت صنایع شیر مشهد را به سبد محصولات داروخانه ای اضافه نماید. که امید است اضافه شدن این محصول در سبد محصولات داروخانه ای رونق فروش را به همراه داشته باشد.

شرکت لیزینگ پارسیان هم اعلام کرد تعداد 19.899.900 سهم به قیمت روز هرسهم 21.067 ریال از شرکت تامین اندیش پارس را از طریق مزایده عمومی به فروش گذاشت که این مزایده متقاضی نداشت.

موسسه اعتباری ملل هم بیان داشت بابت مطالبات مشکوک الوصول، مبلغ 614 میلیارد تومان ذخیره اختصاصی در شش ماهه دوم سال مالی 1401 در دفاتر خود منظور خواهد کرد.

اما شرکت لیزینگ رایان پارسیان هم از قرارداد اعطای تسهیلات به شرکت میزبان سرزمین پارس جهت خرید تجهیزات و لوازم اولیه خبر داده است.

شرکت آتیه نیک امین سبز به نمایندگی از بانک ایران زمین 63 رقبه از املاک مازاد این بانک را با شرایط نقدی از طریق مزایده عمومی به فروش گذاشت. بانک ایران زمین در خصوص نتیجه این مزایده اعلام کرد پیشنهادی در ارتباط با 56 ملک دیگر طی لیست درج شده در آگهی پیوست اخذ نشده است.

شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس نیز در خصوص تمدید قرارداد با شرکت زربافان اقلیم تجارت، درآمد حاصل از فروش بلیت و علت افزایش درآمدها شفاف سازی نمود.

شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا هم دلایل کاهش سود عملیاتی خود را ناشی از کاهش سود فروش سرمایه گذاری های بورسی به دلیل شرایط نامناسب حاکم بر بازار سرمایه و همچنین تقسیم سود شرکتهای سرمایه پذیر در سال مالی قبل مطرح کرد.

اما بانک کارآفرین از فروش املاک مازاد خود از طریق مزایده خبر داده است. در خصوص آگهی دعوت به مجامع نیز نمادهای ونیرو، وایرا، آواپارس و ثامان سهامداران خود را به مجمع عمومی و فوق العاده دعوت کردند. 

نماد های وثنو و شلیا هم از واریز سود سهامداران خود را اعلام کردند. افزایش سرمایه 100 درصدی کاما از محل سود انباشته مورد تایید حسابرس قرار گرفت. نماد کباده نیز عنوان کرد افزایش سرمایه 70 درصدی از محل سود انباشته به تصویب رسید.