بو‌رس درگیر مصوبه‌های بی‌اثر/ بسته حمایتی جدید در راه است؟

11:58 - 1402/10/27
خاندوزی گفته: یکی از برنامه‌های دولت برای حمایت از بازار سرمایه، واقعی‌تر کردن متغیرهای بازار بوده که تجدید ارزیابی دارایی‌ها به این موضوع کمک می‌کند و قرار است بسته پیشنهادی برای استفاده از مشوق‌های مالیاتی در دوره کوتاه‌مدت برای بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها ارائه شود.

اما فعالان بازار سرمایه معتقد هستند این موضوع بسته‌های پیشنهادی تیم اقتصادی دولت نسخه ناکارآمدی برای درمان حال بد این روزهای بازار سرمایه است.

همچنین خاندوزی این نکته را نیز مطرح کرده است: امیدواریم در دو ماه پایانی سال شرایط بازار سرمایه با استفاده از تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها بهبود یابد!

روز گذشته مصوبه شورای عالی بورس و سازمان بورس در بین اهالی بازار دست به دست می‌شد و یکی از نکات این مصوبه خرید و فروش سنگین در بازار بدون دلیل بنیادی بود که این موضوع بحث‌های زیادی را باز می‌کند و مورد انتقاد همه اهالی بازار سرمایه قرار گرفت که چرا سازمان بورس مسائلی چون قیمت گذاری دستوری، نرخ گاز، استهلاک شرکت‌ها و تجدید ارزیابی دارایی، آموزش و اعتمادسازی و به‌روز رسانی زیرساخت‌های بازار سرمایه را رها کرده است و به دنبال چرایی (نیت) خرید و فروش فعالان در بازار است.