روزهای متوالی سقوط بورس به 6 رسید/ شرط صفر شدن مالیات شرکت‌های بورسی چیست؟

12:18 - 1402/11/03
ششمین افت متوالی شاخص بورس تهران در حالی رقم خورد که روز گذشته هر دو نماگر اصلی بورس تهران وضعیتی منفی داشتند. بورسی که کم‌کم میتونست وضعیت باثباتی داشته باشد و دوباره به کانال 2میلیون و 200 هزار واحدی برسد حالا در خطر از دست دادن کانال 2 میلیون و 100 هزار واحدی قرار گرفته است.

اما روز گذشته همایش 500 شرکت برتر سال 1402 هم با حضور وزرای اقتصاد و صمت برگزار شد. خاندوزی در این مراسم شرط صفرشدن نرخ مالیات شرکت‌های بورسی رو اعلام کرد. به گفته وزیر اقتصاد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس به شرط انجام افزایش سرمایه و تزریق منابع آن در بخش تولید و توسعه از مالیات معاف می‌شوند.

گروه انبوه‌سازی با 47 میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص داد، در سمت مقابل گروه خودرویی با 70 میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را داشت.

شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه بیان کرد افزایش نرخ گاز خوراک و سوخت، کاهش نرخ جهانی محصولات صادراتی عامل کاهش سود شرکت بوده است.

شرکت پتروشیمی نوری هم دلایل افزایش سود عملیاتی خود را در 9 ماهه منتهی به آذر 1402 ناشی از کاهش نرخ خوراک و افزایش نرخ تسعیر ارز نسبت به دوره مشابه سال قبل عنوان کرده است.