تحولات بازار جهانی ارز در صبح سه‌شنبه

16:54 - 1400/01/17
در پی توقف روند افزایش نرخ بازده اسناد خزانه ایالات متحده، روند صعودی شکل گرفته بر روی شاخص دلار آرام شده است. در عین حال سرمایه گذاران در بازار ارز در آستانه سخنرانی امشب رئیس فدرال رزرو کمی احتیاط را چاشنی کار کرده اند.
تحولات بازار جهانی ارز در صبح سه‌شنبه

شب گذشته روند صعود بازده اوراق قرضه آلمان متوقف شد و همین امر نیز بازده اسناد خرانه ایالات متحده را پایین آورد. در دو هفته اخیر به تبع انتشار اخباری مبنی بر تصمیم بانک مرکزی اروپا مبنی بر عقب نشینی از برنامه های تحریک اقتصادی، سرمایه گذاران اقدام به فروش اوراق قرضه کرده و همین امر نیز قیمت این اوراق را در سطح اتحادیه پایین آورده و منجر به رشد بازدهی آنها شده است. افزایش بازدهی اوراق اروپایی در این مدت توانست به افزایش بازده اسناد خزانه ایالات متحده نیز کمک کند. این روند اما از شب گذشته مختل شد و همین امر نیز سیر صعودی دلار در برابر ارزهای مطرح جهان را آرام کرد.

در عین حال جنت یلن، رئیس بانک مرکزی ایالات متحده قرار است در دو روز آینده سخنرانی هایی ایراد کند و در این میان سرمایه گذایان به انتظار نشسته اند تا سرنخ های جدیدی از برنامه افزایش نرخ بهره پایه آمریکا را با توجه به آمار اشتغال امیدوارکننده بازار کار این کشور که درروز جمعه منتشر شد در سخنان وی مشاهده کنند.

تا این لحظه از معاملات روز دوشنبه شاخص دلار ایالات متحده با رشدی 0/1 درصدی به 96/12 واحد رسیده است.