بسته خبری ارزهای دیجیتال - 31 ژانویه

سقوط بیت کوین به کمتر از 10 هزار دلار

00:31 - 1400/01/18
کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از 10 هزار دلار، ممنوعیت تبلیغ ارزهای دیجیتال در شبکه اجتماعی فیس بوک و احضار شرکت ارائه دهنده توکن Tether از سوی کمیسیون معاملات آتی آمریکا مهمترین عناوین خبری امروز به شمار می‌روند.
سقوط بیت کوین به کمتر از 10 هزار دلار
  • معاملات ارزهای دیجیتال در صبح چهارشنبه باز هم در محدوده منفی پیگیری می شود و قیمت بسیاری از کریپتوهای مشهور با افتی نزدیک به 10 درصد مواجه شده است. در این میان امروز بیت کوین برای مدتی درسطوح کمتر از 10 هزار دلار معامله شده است.

سقوط بیت کوین به کمتر از 10 هزار دلار3

  • شرکت فیس بوک هرگونه تبلیغات در زمینه ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین را از طریق این شبکه اجتماعی ممنوع اعلام کرد.
  • خبرگزاری بلومبرک به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرد که کمیسیون معالات آتی کالایی ایالات متحده احضاریه‌ای را برای بازار مبادلاتی Bitfinex and Tether ارسال کرده است. این شرکت که توکن USDT را در بازار ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند مدعی است که به ازای هر واحد از این توکن، دلار امریکا در ذخایر خود نگهداری می‌کند که صحت این موضوع مورد تردید کمیسیون معاملات آتی کالایی ایالات متحده قرار گرفته است.
  • رئیس بانک مرکزی ژاپن از شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات در بازار ارزهای دیجیتال خواست تا امنیت فعالیت خود را بالاتر ببرند. وی در عین حال اعلام کرد که بانک مرکزی ژاپن طرحی برای انتشار ارزهای دیجیتال ندارد.
  • شرکت مشهور اینترنتی Line ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواست خود را برای راه اندازی یک بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال به نهاد قانونگذاری مالی این کشور ارائه کرده است.
  • رئیس بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد که به علت قابلیت استفاده از ارزهای دیجیتال در زمینه پولشویی، نباید مبادلات این ارزها به صورت ناشناس صورت پذیرد.