پس از شدیدترین افت بورس‌ها آمریکا در هفت سال اخیر روی داد

سقوط ارزش سهام در بازارهای آسیا

00:51 - 1400/01/18
پس از سقوط کم‌نظیر بازارهای سهام آمریکا در شب گذشته، بورس های اوراق بهادار آسیایی نیز در صبح امروز با افتی بسیار شدید مواجه شدند.
سقوط ارزش سهام در بازارهای آسیا

شب گذشته در معاملات سهام بازارهای آمریکا روند نزولی شکل گرفته در روزهای اخیر تشدید شد و شاخص ها بیشتین درصد افت روزانه خود را پس از آگوست سال 2011 تجربه کردند. بدین ترتیب شاخص S&P500  افتی 4/1 درصدی را پشت سرگذاشت و شاخص صنعتی داوجونز نیز 4/6 درصد سقوط کرد.

از پاییز سال گذشته به تبع رشد با ثبات اقتصادآمریکا، افزایش درآمد شرکت های سهامی  و وجود تورم پایدار ، سرمایه گذاران اقبال گسترده ای به بورس‌های اوراق بهادار آمریکا نشان دادند و شاخص ها به صورت مستمر در مسیر صعودی قرار گرفتند اما در روزهای اخیر بازار وارد فاز اصلاح شده است.

پس از افت شید بورهای آمریکا، بازارهای آسیایی نیز در صبح امروز اوضاع ناامیدکننده ای را پشت سرگذاشتند به گونه ای که شاخص MSCI آسیا و اقیانوسیه با افتی 3/5 درصدی مواجه شد. این بیشترین میزان کاهش شاخص مذکور در یک سال و نیم اخیر به حساب می آید.

در استرالیا شاخص S&P/ASX200  به میزان 3/5 درصد افت کرد و شاخص بورس شانگهای نیز 2/15 درصد پایین آمد. همچنین میزان کاهش شاخص هانگ سنگ بورس هنگ کنگ بیش از 5 درصد بود و شاخص BSE در هند نیز 3/14 درصد افت کرد. در این میان شاخص Nikkei255 بورس توکیور با سقوطی بیش از 6 درصد مواجه شد.