با وضع محدودیت های جدید در تانگشان رقم خورد

جهش قیمت فولاد شانگهای به سقف سه‌ماهه

01:51 - 1400/01/18
در پی انتشار اخباری در زمینه وضع محدودیتهای جدید از سوی شهرداری تانگشان برای واحدهای فولاسازی کوره بلند این شهر، قیمت محصولات فولادی بازار آتی شانگهای در صبح امروز به اوج سه ماه اخیر رسید.
جهش قیمت فولاد شانگهای به سقف سه‌ماهه

روز جمعه برخی از خبرگزاری محلی در تانگشان اعلام کردند که شهرداری این شهر در دستورالعملی جدید تمام واحدهای تولید فولاد استفاده کننده از تکنولوژی کوره بلند را ملزم کرده است که سطح تولید خود را از 16 مارس تا 14 نوامبر به میزان 10 تا 15 درصد پایین بیاورند. این در حالی است که برنامه کاهش زمستانی تولید فولاد چین در میانه ماه مارس به اتمام خواهد رسید. در قالب برنامه کاهش زمستانی، سطح تولید فولاد در 28 شهر شمالی این کشور از 15 نوامبر سال گذشته ه میزان 50 درصد کاهش یافته بود.

در پی انتشار این خبر قیمت محصولات فولادی جهشی سه درصدی رادر معاملات روز دوشنبه تجربه کردند و به بالاترین  سطح از اویل دسامبر تاکنون رسیدند. با رونق معاملات محصولات فولادی، قیمت سنگ آهن در بازار کالایی دالیان 2/3 درصد افزایش یافت و زغال کک‌شو نیز در این بازار نزدیک به 4 درصد گران شد.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی به میزان 20 دلار در سطح 643 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان 18 دلار رشد کرد و به قیمت 635 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/31 است).