در پی افت شاخص مدیران خرید بخش فولاد چین اتفاق افتاد

تزلزل محصولات فولادی در شانگهای

02:00 - 1400/01/18
پس از افت قیمت محصولات فولادی در جلسه صبح بازار آتی شانگهای، قیمت ها در ظهر امروز روندی مبهم را در پیش گرفتند. انتشار گزارش شاخص مدیران خرید بخش فولاد چین از جمله دلایل ایجاد فشار بر بازار به حساب می‌آید.
تزلزل محصولات فولادی در شانگهای

صبح امروز اداره آمار ملی چین در گزارشی اعلام کرد که شاخص مدیران خرید تولیدی این کشور در ماه فوریه به 50/3 واحد رسیده که این رقم پایین تر از پیش بینی ها بوده است. میزان افت شاخص مذکور نسبت به ماه فویه در سطح یک واحد بود که این شدیدترین افت ماهانه در پنج سال اخیر به حساب می‌آید.

همچنین شاخص مدیران خرید بخش فولاد چین نیز به 49/5 واحد رسیده است. ارقام پایین تر از 50 واحد شاخص مذکور نشان دهنده افت سطح فعالیت ها در صنعت فولاد به حساب می آید و این اولین مرتبه در یک سال و نیم اخیر به حساب می آید  که شاخص مدیران خرید بخش فولاد به کمتر از 50 واحد تنزل کرده است.

پس از انتشار این گزارش ها جوی منفی بر معاملات محصولات فولادی در معاملات صبخ امروز بازار آتی شانگهای حاکم شد اما کمی از این فشار در جلسه معاملاتی ظهر کاسته شد. اخبار مربوط به احتمال اعمال محدودیت‌های جدید برای  واحدهای کوره بلند تولید فولاد استان تانگشان همانند دو روز گذشته از قیمت محصولات فولادی در بازارها حمایت کند و بخشی از اثر گزارش شاخص مدیران خرید را از میان برداشته است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرارداد با افزایشی به میزان 1/5 دلار در سطح 645 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان مختصری کرد و به قیمت 634 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/32 است).