واکنش منفی فولاد به هدفگذاری رشد اقتصادی چین

02:17 - 1400/01/18
 فعالان بازار محصولات فولادی به هدفگذاری رشد اقتصادی چین واکنش منفی نشان دادند و همین امر نیز قیمت این محصولات را در آغاز معاملات این هفته به محدوده منفی کشاند.
واکنش منفی فولاد به هدفگذاری رشد اقتصادی چین

صبح امروز نخست وزیر چین گزارش سالانه خود از اهداف اقتصادی این کشور را به حزب کمونیست ارائه داد. در این گزارش هدفگذاری رشد اقتصادی چین برای سال جاری میلادی در سطح 6/5 درصد اعلام شده و این در حالی است که  نرخ رشد  سال گذشته در سطح 6/9 درصد قرار داشت. همچنین  رقم مد نظر برای کسر بودجه این کشور از 3 درصد  تولید ناخالص داخلی در سال گذشته به 2/5 درصد برای سال 2018 تقلیل یافته است.

فعالان بازار محصولات فولادی به این گزارش واکنش منفی نشان دادند چرا که نگران اند با اقدامات مد نظر دولت چین در کنترل روند رشد اقتصادی این کشور، تقاضا برای فولاد از سوی بخش زیرساخت ها و مسکن کاهش یابد.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرارداد با کاهشی به میزان 8 دلار در سطح 638 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به همین میزان افت کرد و به قیمت 624 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/33 است).