آسان پرداخت پرشین چقدر سود تقسيم كرد؟

اثر 3 موضوع بر درآمد « آپ »

06:46 - 1400/01/18
مجمع عادی سالانه آسان پرداخت پرشین با تقسیم سود 59 تومانی به ازای هر سهم پایان یافت. مدیران «آپ» با بررسی دامنه تاثیر تحریم‌ها، خرید شارژ و مصوبه هیات وزیران بر درآمد مجموعه از ورود به عرصه‌های جدید خبر می‌دهند.
اثر 3 موضوع بر درآمد « آپ »

 اثر مصوبه هیات وزیران

بر مبنای مصوبه هیات وزیران بانک‌ها و شرکت‌های ارایه دهنده خدمات پرداخت موظف‌اند حداکثر ظرف مدت 3 ماه دسترسی به خدمات بانکی را برای شرکت‌های خدمات فناوری فراهم کنند. به گفته مهدی شهیدی؛ قائم مقام مدیرعامل آسان پرداخت پرشین مصوبه هیات وزیران اثرات مثبتی دارد و تاکید بر مواردی است که اکنون انجام می‎شود. در حال حاضر 12 شرکت PSP درشرایطی مشغول به فعالیت هستند که 4 الی 5 شرکت اول به اندازه 7 شرکت آخر درآمد دارند، با این فضا انحصاری برای شرکت‌ها به وجود نمی‌آید.

حامد منصوری؛ مدیرعامل «آپ» نیز در این باره عنوان می‌کند: ما بیشتر از اینکه خود را شرکت PSP بدانیم، بزرگترین استارت آپ ایرانی در حوزه پرداخت موبایلی می‌دانیم که سهم بزرگی از این حوزه در آینده را از ان خود خواهیم کرد. در واقع تفاوت مجموعه با مابقی PSP ها در همین مورد است.

یکی از بخش‌های مصوبه جدید هیات دولت مربوط به کیف پول و پرداخت‌های خرد است. علاوه بر دریافت شارژ و پرداخت قبوض، می‌توان با معرفی پلاک ماشین به کیف پول آپ از پارکینگ‌ها و عوارضی‌ها گذر کرد. همچنین با متصل شدن آپ به عوارضی‌های تحت پوشش بانک مسکن که اخیرا صورت گرفته،با معرفی پلاک هزینه عوارضی از کیف پول کسر می شود.انتظار می رود ضوابط کیف پول ظرف چند ماه آینده از طرف بانک مرکزی ابلاغ شود تا چارچوب‌ها در توسعه رعایت شود.

تاثیر امکان خرید شارژ

مدیرعامل در مورد تاثیر عدم امکان خرید شارژ زیر 2 هزار تومان بر درآمد شرکت تاکید می‌کند: این محدودیت به تبع تغییر در رفتار فروش دارد. سال گذشته این تغییر رفتار در فروش را یک‌سری بانک‌ها رقم زدند؛ به طور مثال بانک ملی به عنوان بزرگترین صادر کننده کارت خرید شارژ زیر 5 هزار تومان را محدود کرد که همین باعث تغییر در رفتار مصرف کننده شد. سال جاری محدودیت خرید شارژ زیر 2 هزار تومان شامل همه بانک‌ها می‌شود، انتظار عجیبی نداریم و تغییر بزرگی را نخواهیم دید.

اثر تحریم‌ها

شهیدی در خصوص اثر تحریم‌ها بر عملکرد این شرکت با خروج آمریکا از برجام عنوان می‌کند: مسلما تحریم‌ها وجود نداشته باشد بهتر است اما در وضعیت فعلی مساله تامین دستگاه POS و ملزوم‌ها شامل سرور، کاغذ و ابزارهای پرداخت است که وابسته به خارج است وجود دارد البته ارز دولتی به یکسری تجهیزات از جمله کاغذ تعلق می‌گیرد.

ورود به عرصه‌های دیگر

منصوری با اشاره به بخشنامه اخیر هیات دولت در بحث استارت آپ‌ها از مذاکراتی در حوزه های مسکن،لوازم یدکی خودرو،لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی سلامتی خبر داد که قصد ورود دارند. 

حسابرس و بازرس قانوني و حسابرس مستقل در مجمع عادي سالانه در خصوص صورت‌هاي مالي منتهي به تاريخ 29 اسفند ماه سال 1396 گزارش خود را ارایه کردند. علاوه ‌بر اين، تصميم‌گيري در مورد تقسيم سود 59 تومانی برای هر سهم در دستور کار مجمع عادي سالانه قرار گرفت و به تصویب مجمع رسید.

آسان پرداخت پرشين در سال 95 با سرمايه 100 میلیارد تومان در بازار دوم معاملات بورس شروع به کار کرد و سرمايه خود را بعد از برگزاري مجمع عمومي فوق‌العاده سال 96 به 200 میلیارد تومان رساند.