میلگرد شانگهای به سقف 7 ساله رسید

جهش قیمت فولاد در چین

14:55 - 1400/01/18
با انتشار اخباری در زمینه احتمال اعمال محدودیت‌های جدید برای واحدهای فولادسازی در تانگشان چین، قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شاگهای با جهشی ملموس مواجه شد.
جهش قیمت فولاد در چین

ظهر جمعه پس از اتمام زمان معاملات در بازار آتی شانگهای خبرهای غیررسمی در بازار مبنی بر احتمال وضع محدودیت های مضاعف در مسیر تولید فولادسازان تانگشان منتشر شد. با آغاز معاملات در هفته جدید شاهد تاثیرگذاری این خبر بر معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای هستیم. در این میان قیمت میلگرد فولادی در مقطعی از معاملات به رقم 4364 یوان (635 دلار) رسید. این رقم از 22 سپتامبر سال 2011 تاکنون در بازار دیده نشده بود.

به گفته برخی از مقامات شرکت‌ های فولادی، دولت محلی در نظر دارد طرح کاهش تولید فولاد در این شهر را از ابتدای ماه سپتامبر آغاز کند. این در حالی است که بر اساس طرح کاهش زمستانی تولید، فولادسازان شمال چین از جمله شهر تانگشان قرار بود از 15 ماه نوامبر سطح تولید خود را پایین بیاورند. ذکر این نکته ضروری است اتحادیه آهن و فولاد تانگشان اعلام کرده که هنوز دستورالعملی از سوی دولت پیرامون آغاز برنامه کاهش تولید از ابتدای سپتامبر دریافت نکرده است.

بدین ترتیب در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پرحجم‌ترین قرارداد با افزایشی 17 دلاری در سطح 617 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه با رشدی به همین میزان  به قیمت 632 دلار رسید.(نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/87 است)