رشد دسته‌جمعی ارزهای دیجیتال

شکست مرز روانی توسط بیت‌کوین

10:53 - 1400/01/21
در معاملات امروز بازارهای آسیایی و پس از انتشار خبر تمایل راکوتن غول تجارت دیجیتال ژاپنی به بروزرسانی اپلیکیشن پرداخت خود به منظور پشتیبانی از ارزهای دیجیتال، بهای تمامی ارزهای مجازی افزایش یافت.
شکست مرز روانی توسط بیت‌کوین

 دنیای بورس: به گزارش اینوستینگ شرکت راکوتن – نمونه ژاپنی سایت آمازون – اعلام کرد که در 18 مارس نسخه بروزرسانی شده از اپلیکیشن پرداخت خود را روانه بازار خواهد که که از ارزهای دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد. این شرکت همسان‌سازی بستر پرداخت تمامی ارزها در یک اپلیکیشن را به عنوان هدف از این کار معرفی کرد.

این غول دنیای تجارت الکترونیک برای حمایت از ارزهای دیجیتال معروف شده است. در سال 2015 پرتال آمریکایی این شرکت شروع به پذیرش پرداخت با رمزارز بیت‌کوین کرد. در ماه آگوست گذشته نیز امتیاز مبادله ارزهای دیجیتال ژاپن به بیت کوین را در مناقصه‌ای به ارزش 2.4 میلیون دلار بدست آورد. این شرکت برای اعتقاد به نقش پرداخت ارزهای دیجیتال در تجارت الکترونیک و رشد پرداخت با رمزارزها برای خرده‌فروشی و مبادلات بین دو فرد حقیقی در آینده، شناخته می‌شود.

به پشتوانه این خبر بیت کوین با ثبت رشد 2.48 درصدی به ارزش 3741.5 دلار رسید. به این ترتیب مهم‌ترین ارز دیجیتال جهان موفق شد پس از هفته‌های متوالی مرز روانی 3600 دلار را بشکند و به وضعیت خود بهبود ببخشد.

اتریوم بهترین عملکرد را داشت و با رشد 9.43 درصد به سطح 137.84 دلار رسید. XRP با رشد 2.5 درصد و لایت‌کوین با رشد 0.41 درصد به ترتیب به قیمت 0.311 دلار و 44.25 دلار به فروش رفتند.

از طرف دیگر نهاد تنظیم تجارت آتی کالا کشور اندونزی قانونی را تصویب کرد که به موجب آن تجارت با بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای مبادله کامودیتی‌ها آزاد شد. این حرکت به زودی به اجرای قانونی تبادل ارزهای دیجیتال در اندونزی منتهی خواهد شد.

ایندراساری ویشنو، رئیس این نهاد در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تصمیم این نهاد مبنی بر آزادسازی تجارت با رمزارزها برای احیای حقوق افرادی است که قصد دارند در دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند و به موجب آن بستری فراهم خواهد شد که از کلاه‌برداری‌های گسترده توسط سوداگران جعلی رمزارزها جلوگیری خواهد کرد.

خبر دزدی گسترده اطلاعات از ارز دیجیتال Brokerage Coinmama، صاحبان این ارز را متضرر کرد. گفته می‌شود که 450 هزار آدرس ایمیل و گذرواژه این رمز ارز راهی دارک وب شده است.