تداوم قله‌ نوردی‌های رمزارزها

بیت کوین از مرز 8 هزار دلاری گذشت

11:21 - 1400/01/21
بیت‌کوین توانست در معاملات سه‌شنبه با رشد بیش از یازده درصدی مقاومت هشت هزار دلاری را نیز به زانو درآورد و به روند صعودی خود تداوم بخشد. با این سیگنال قدرتمند سایر ارزهای دیجیتال نیز به موج صعودی اخیر پیوستند و به صورت دسته‌جمعی به رشد قیمت پرداختند.
بیت کوین از مرز 8 هزار دلاری گذشت

دنیای بورس: پس از چند رفت و برگشت در مرز 8 هزار دلاری، بیت کوین بلاخره موفق شد طی معاملات امروز بر مرز مذکور فایق آید. هر بیت‌کوین ضمن ثبت رشد 11.5 درصدی به بهای 8020.21 دلار به فروش رسید. در 7 روز گذشته بهای این رمزارز بیش از 34.62 درصد رشد داشته و قوی‌ترین شتاب صعودی خود در سال جدید میلادی را تجربه کرده است.

اتریوم نیز 8.9 درصد افزایش یافته و به سطح 208.92 دلار رسیده است. «XRP» با افزایش 18.04 درصدی به قیمت 0.39252 دلار مبادله می‌شود و لایت‌کوین نیز 5.35 درصد رشد کرده و به قیمت 91.293 دلار رسیده است.

ارزش کل بازار کریپتوها با جهش قیمتی اخیر از 190.4 میلیارد دلار جمعه گذشته به 234.4 میلیارد دلار رسیده است.

والری شزپانیک مشاور دارایی‌های دیجیتال کمیسیون امنیت و تبادل آمریکا «SEC» با مطرح کردن طرح پشنهاد مبادله اولیه «IEO» بار دیگر مورد توجه فعالان بازار کریپتوها قرار گرفته است.

در تاریخ 13 ماه می شزپانیک گفت به دلیل امکان وجود فعالیت‌های دلالانه، برای رمزارزهایی که قصد دارند به صورت رایگان در لیست «IEO» ثبت شوند امکان دارد موانع نظارتی جدی وضع شود.

وی گفته است که در صورتی که ارز دیجیتالی در آمریکا ثبت نشده باشد، با فعالیت در بازار آمریکا و یا در ارتباط با خریداران آمریکایی دچار مشکل خواهد شد.

در سایر اخبار، آلمان قصد دارد قوانین بلاک‌چین سهام خود را معرفی کند. این قوانین امکان تنبدیل سهام به ارزهای مجازی را ممکن خواهد کرد. بنا به گفته‌های آقای توماس هیلمن، مسئول تکنولوژی بلاک‌چین دولت آلمان این اقدام از مهم‌ترین اقداماتبرای گسترش تکنولوژی بلاک‌چین در آلمان محسوب می‌شود.

صرافی کریپتو بیانس نیز که در هفتم ماه می بیش از 7 هزار بیت‌کوین را با حمله هکرها از دست داده بود به ترمیم حفره‌های امنیتی خود پرداخته است. به نظر می‌رسد نقاط ضعف اساسی نرم‌افزار آنها ترمیم شده و برخی از قسمت‌ها دوباره ساختاربندی شده باشند. جزئیات این تغییرات به زودی در اختیار عموم قرار داده خواهد شد.