بازیگران بورس (11 تیر)

«شسپا» و «شیران» در کانون توجه معامله‌گران سهام

11:31 - 1400/01/21
در دادوستدهای روز سه‌شنبه نماد دو شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران و نفت سپاهان مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت.
«شسپا» و «شیران» در کانون توجه معامله‌گران سهام

دنیای بورس: معاملات روز سه شنبه بورس تهران با تغییر مالکیت 4میلیارد و 700میلیون تومانی نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی دنبال شد. در این میان بیشترین خرید صورت گرفته از سوی سهامداران عمده در نماد سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران بود که با خالص خرید بیش از 7میلیارد تومانی حقوقی‌ها در این نماد همراه شد. در این میان 4میلیون سهم مزبور از سوی شركت بازرگاني وخدمات بندري ايران و 3میلیون سهم دیگر توسط صندوق سرمايه گذاري نمادصنعت و معدن خریداری شد.

در ادامه این روند نیز جمع آوری سهام تاصیکو قرار داشت که با انتقال بیش از 5میلیارد تومان نقدینگی به سبد سهامداران عمده این نماد بود. همچنین سرمايه‌گذاري صباتامين به عنوان حقوقی فعال در «تاصیکو» به خرید 5میلیون سهم این شرکت پرداخت. جم پیلن نیز با خالص خرید 4.5میلیارد تومانی از سوی سهامداران عمده، از دیگر نمادهای مورد توجه حقوقی‌ها در این بازار بود.

در مقابل سهامداران خرد به خرید سهام نفت سپاهان توجه نشان داده و حدود 11میلیارد تومان نقدینگی را بابت خرید سهام مزبور به پرتفوی خود منتقل کردند. به دنبال تقاضای بالای حقیقی ها در خرید سهام مزبور، سهامدار عمده به عرضه «شسپا» اقدام کرد و 11میلیون و 500هزار سهم را از پرتفوی خود خارج کرد.

سرمایه گذاری امید نیز از دیگر نمادهای مورد توجه سهامداران خرد در این بازار بود که با انتقال 9میلیارد و 600میلیون تومان نقدینگی به پرتفوی حقیقی‌ها همراه شد.

در میان دیگر جابه‌جایی‌های مهم این روز عرضه سهام سرمایه‌گذاری پردیس قرار داشت؛ به طوریکه گروه مالي پارسيان به تداوم واگذاری سهام مزبور پرداخت و امروز نیز 2میلیون سهم دیگر را به فروش رساند. در همین راستا سرمايه گذاري صباتامين نیز به عنوان سهامدار عمده در نماد بیمه دانا، به عرضه یک میلیون و 100هزار سهم پرداخت. این حقوقی در نماد بیمه ملت نیز ، 10میلیون سهم را واگذار کرد.

همچنین امروز بانک پاسارگاد نیز با واگذاری 40میلیون سهم از سوی سرمايه‌گذاري خوارزمي مواجه شد. این در حالی است که گروه مالي سپهرصادرات مطابق با روال همیشگی، به حمایت از سهام بانک صادرات پرداخت و بیش از 11میلیون سهم را خریداری کرد. افزون بر این 25میلیون سهم سرمایه‌گذاری اعتبار ایران نیز توسط گروه سرمايه‌گذاري توسعه صنعتي ايران خریداری شد. پتروشیمی شازند نیز امروز با خرید 2میلیون و 500هزار سهم از سوی سرمايه‌گذاري گروه توسعه ملي روبرو شد.

در میان نمادهای خودرویی نیز سایپا خرید 35میلیون و 400هزار سهم از سوی سهامدار عمده یعنی سرمايه‌گذاري گروه صنعتي رنا را تجربه کرد.  قند اصفهان نیز دیگر نمادی بود که شاهد عرضه سهم از سوی سهامدار عمده بود. بر این اساس 4میلیون سهم مزبور توسط گسترش صنايع غذايي سينا به فروش رفت.