بازیگران بورس (5 شهریور)

فولادی‌ها در کانون توجه معامله‌گران

11:43 - 1400/01/21
دادوستدهای بازار سهام در حالی دنبال شد که نماد شرکت‌های فولادی در کانون توجه معامله‌گران قرار دارند.
فولادی‌ها در کانون توجه معامله‌گران

دنیای بورس: معاملات روز سه شنبه بورس تهران با خالص خرید 3.5میلیارد تومانی سهامداران خرد همراه شد. در این میان بیشترین خرید معامله گران حقیقی در سمت جمع آوری سهام فولاد خراسان بود، امری که با خالص خرید 11.5میلیارد تومانی حقیقی ها دنبال شد.

در این راستا 3میلیون و 300هزار سهم «فخاس» را سهامدار عمده یعنی سرمايه‌گذاري توسعه معادن وفلزات خریداری کرد. البته خود «ومعادن» فروش 500هزار سهمی از سوی  صندوق توسعه معادن وفلزات آرمان را تجربه کرد.

این در حالی است که در گروه فلزی، فولاد آلیاژی یزد با عرضه 700هزار سهم از سوی شرکت بين‌المللي توسعه صنايع ومعادن غدير مواجه شد. در همین راستا ملي‌ سرب ‌و روي‌ ايران‌ نیز شاهد فروش 300هزار سهم توسط سرمايه‌گذاري انديشه محوران بود. سرمايه‌گذاري ارشك نیز دیگر حقوقی در بازار امروز بود که به خرید 200هزار سهم فولاد کاوه جنوب کیش پرداخت.

در مقابل بانک پاسارگاد در کانون توجه معامله‌گران حقوقی قرار گرفت. به طوریکه سهامداران عمده با حمایت‌های خود توانستند بیش از 6میلیارد تومان نقدینگی را به پرتفوی خود منتقل کنند. در میان دیگر نمادهای بانکی، بانک تجارت شاهد خرید یک میلیون سهم از سوی صندوق سرمايه‌گذاري بازارگرداني تجارت ايرانیان بود. این در حالی است که بانک صادرات با عرضه سنگین 10میلیون سهمی توسط سهامدار حقیقی بالای یک درصدی مواجه شد.

«های وب» نیز از دیگر نمادهای مورد توجه بازیگران عمده در این بازار بود که خالص خرید بیش از 6میلیارد تومانی را از سوی حقوقی‌ها تجربه کرد. در این نماد 4میلیون سهم از سوی بازارگردان شرکت خریداری شد.

در میان نمادهای خودرویی نیز ایران خودرو تداوم خرید سهم از سوی سرمايه‌گذاري ملي ايران را تجربه کرد. این حقوقی امروز نیز 3میلیون سهم دیگر «خودرو» را جمع آوری کرد.

در گروه شیمیایی نیز پتروشیمی شازند با خرید یک میلیون سهم توسط سرمايه‌گذاري گروه توسعه ملي روبرو شد. این حقوقی در دو روز گذشته نیز بیش از یک میلیون سهم «شاراک» را خریداری کرده بود. در مقابل پتروشیمی پردیس با عرضه بیش از 50هزار سهمی از سوی شركت بازرگاني پتروشيمي مواجه شد. در این گروه «جم پیلن» نیز فروش 10هزار سهم توسط صندوق سرمايه‌گذاري ارزش آفرين را تجربه کرد. در مقابل شركت سرمايه‌گذاري مدبران اقتصاد به خرید یک میلیون سهم «پترول» پرداخت.

در گروه فرآوردهای نفتی نیز پالايش نفت تبريز با عرضه 2میلیون و 500هزار سهم توسط صندوق سرمايه‌گذاري گنجينه زرين شهر روبرو شد. در همین راستا حقوقی فعال در نفت‌ بهران‌ نیز به دنبال تقاضای بالای سهامداران خرد به عرضه سهم پرداخت. بر این اساس سرمايه‌گذاري توسعه ملي، 600هزار سهم «شبهرن» را در بازار امروز واگذار کرد.