بازیگران بورس (24 آذر98)| حمایت حقوقی ها از سهام بانک ها

12:22 - 1400/01/21
بازیگران بورس در روز دوم هفته جابه جا شدند؛ درحالی که تا شنبه نزدیک 18 روز بود که حقیقی ها در بازار جولان می دادند که از روز دوم این هفته حقوقی ها دوباره نبض بازار را در دست گرفتند.
بازیگران بورس (24 آذر98)| حمایت حقوقی ها از سهام بانک ها

به گزارش «دنیای بورس»، بازیگران عمده توانستند با خریدهای پرحجم خود و حمایت های به عمل آورده، نقدینگی را بعد از 18روز متوالی در اختیار گیرند؛ به طوریکه حمایت قابل توجه حقوقی‌ها از بازار دیروز از نکات جالب توجه بود. امری که سبب شد خالص ارزش خرید به سمت کدهای حقوقی جابجا شود و در نهایت 3میلیارد و 500میلیون تومان نقدینگی به پرتفوی معامله گران عمده منتقل شد.

در حالی بیشترین خرید حقوقی ها در نمادهای بانکی به خصوص دو نماد بانک ملت و صادرات و همچنین بیمه دانا بود که سهامداران خرد به خریدهای پرحجم خود در نماد فولاد مبارکه ادامه دادند و در نهایت خالص خرید بیش از 9میلیارد تومانی را در این نماد ثبت کردند. در این میان به دنبال تقاضای بالای حقیقی ها در خرید سهام «فولاد» ، شركت توسعه ومديريت سرمايه صبا به عنوان سهامدار 1.45درصدی «فولاد» به عرضه بیش از 2میلیون سهم پرداخت.

در این گروه ملی مس ایران نیز از حمایت دو سهامدار عمده برخوردار شد. به طوریکه شركت سرمايه گذاري آتيه انديشان مس به همراه شركت صباميهن در مجموع حدود 2میلیون سهم «فملی» را خریداری کردند. این در حالی است که فولاد كاوه جنوب كيش با عرضه 400هزار سهم از سوی شركت مادر تخصصي مالي و سرمايه گذاري سينا مواجه شد.

همانطور که عنوان شد سهامداران عمده خریدهای سنگینی در نماد بیمه دانا داشتند. به طوریکه در نهایت 10میلیارد و 500میلیون تومان نقدینگی به پرتفوی حقوقی های «دانا» منتقل شد. در همین راستا بانک ملت نیز با خالص خرید 10.3میلیارد تومانی بازیگران حقوقی همراه شد که در این میان 2میلیون سهم مزبور توسط صندوق سرمايه گذاري بازارگرداني ملت خریداری شد.

در این میان حقوقی های «وبصادر» نیز خالص خرید بیش از  8میلیارد تومانی را در این نماد ثبت کردند که بخش عمده ای از خریدهای مزبور توسط گروه مالي سپهرصادرات صورت گرفت. این حقوقی مطابق با روال هر روز خود امروز نیز به خرید سهام «وبصادر» پرداخت و حدود 5میلیون سهم را به پرتفوی خود افزود.

در میان نمادهای خودرویی و قطعه سازها نیز لیدر گروه یعنی ایران خودرو ، خرید 800هزار سهم توسط  شركت سرمايه گذاري سمند را تجربه کرد. در همین راستا قطعات‌ اتومبيل‌ ايران‌ شاهد خرید سهم از سوی دو سهامدار عمده بود.

بر این اساس سرمايه گذاري توسعه معين ملت به همراه گروه سرمايه گذاري سايپا به خرید سهام «ختوقا» پرداخته و در مجموع حدود یک میلیون سهم مزبور را خریداری کردند. این در حالی است که گسترش ‌سرمايه‌گذاري ‌ايران‌ خودرو با عرضه 800هزار سهمی از سوی شركت سرمايه گذاري سمند روبرو شد.

در این گروه شركت سرمايه گذاري وتوسعه صنعتي نيوان ابتكار نیز به عنوان حقوقی فعال در نماد پارس خودرو به خریدهای خود در این نماد ادامه داد و امروز نیز 200هزار سهم دیگر «خپارس» را خریداری کرد.