به گزارش اکوایران و طبق گزارش سیتی‌گروپ اگر سهم فلزات در حرکت به سمت انرژی‌های پاک و کاهش تغییرات آب‌وهوایی در نظر گرفته شود، حتی کثیف‌ترین گونه‌های فلزات همچون آلومینیوم، فولاد و... نیز در زمره محصولات سبز قرار می‌گیرند. برخلاف  استدلال‌های مرسوم، تحلیلگرانی از جمله مکس لیتون دبر این باورند که فلزاتی مانند مس، نیکل، آلومینیوم و فولاد می‌توانند سهم به‌سزایی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و گرمایش جهانی داشته باشند. این سهم به نقش آن‌ها در ساخت توربین‌های بادی، وسایل نقلیه الکتریکی و فناوری‌های جذب کربن مورد نیاز برای برق رسانی استفاده می‌شود.

این تحقیق به تولیدکنندگانی که با پاکسازی زنجیره‌های تامین خود دست و پنجه نرم می‌کنند، راه دیگری برای حفظ تعداد فزاینده سرمایه‌گذاران با گرایش‌های زیست‌محیطی و اجتماعی ارائه می‌دهد. لیتون می‌گوید: البته این بدان معنا نیست که تلاش‌ها برای کربن‌زدایی از صنایع باید کاهش یابد.

وی می‌افزاید: این موضوع حساسی است. نتایج در اینجا واقعی است، اما بسیاری از ارزیابی‌ها محدود و غیر دقیق است.

سیتی گروپ در یک بررسی دقیق برآورد کرد  هر 87 میلیارد تن فلزی که در 30 سال آینده استفاده می‌شود، می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را به طور متوسط ​​حدود 9 تن کاهش دهد. این نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای مبارزه با آلودگی برای کاهش تولید فلزات ممکن است در واقع به کاهش تغییرات آب و هوایی آسیب برساند.

لیتون گفت: می‌توان با استفاده از فلزات کمتر، سیاره را کربن زدایی کرد، اما این امر مستلزم کاهش مصرف انرژی و رشد تولید ناخالص داخلی است.