به گزارش اکوایران، سنگ‌آهن در هفته اخیر در کانال محدود قیمتی نوسان داشت اما در نهایت توانست در روز جمعه نوزدهم نوامبر به کانال 90 دلاری بازگردد. روز جمعه بازار محصولات مختلف زنجیره فولاد در چین با رشد قیمتی همراه شد و این افزایش قیمت در بخش محصولات به تقویت قیمتی سنگ‌آهن انجامید. گفته می‌شود تسهیل در شرایط پرداخت وام بانکی برای خرید مسکن در چین باعث شده تا بر رونق معاملات بخش فولاد در چین افزوده شده و زمینه افزایش نرخ در این بخش به وجود آید. به گزارش مای‌استیل بهای سنگ‌آهن 62 درصد تحویل بنادر چین در روز جمعه نوزدهم نوامبر رشد 4.9 دلاری به ازای هر تن داشت و با نرخ 91 دلار و 75 سنت به ازای هر تن مورد دادو ستد قرار گرفت.  

بحران مالی در شرکت‌های توسعه‌دهنده ساخت‌وساز در چین باعث شده تا بخش ملک در این کشور با رکودی قابل ملاحظه روبرو شود که این موضوع تضعیف تقاضا برای محصولات فولادی را به همراه داشته است که از عقبگرد قیمتی در محصولات زنجیره آهن و فولاد حمایت می‌کند.

اگرچه بهای سنگ‌آهن در روز پایانی هفته و به تبع رشد بهای شمش و محصولات فولادی در چین افزایشی شده اما در تثبیت نرخ سنگ‌آهن در کانال جدید قیمتی اطمینانی وجود ندارد. تحلیلگران صرافی چینی Zhongzhou Futures در رابطه با نرخ سنگ‌آهن عنوان کردند: قیمت سنگ آهن هنوز به کف خود نرسیده است.

کاهش بهای فولاد در بازار داخلی چین با رکود در بخش مصرف این کشور که ناشی از بحران بدهی شرکت‌های ساخت‌وساز و البته شروع فصل سرد سال است، باعث شده تا سود برخی فولادسازان این کشور منفی شود. منفی شدن سود تولید و فروش فولاد در چین تعدادی از فولادسازان این کشور را مجبور کرده تا پیش از موعد به استقبال تعطیلی برای تعمیر و نگهداری بروند.