کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد؛

رونق نسبی در پایان هفته رکودی معاملات بورس

14:00 - 1400/09/19
اقتصادنیوز: در آخرین روز معاملاتی هفته ارزش معاملات خرد سهام به رشد 9 درصدی داشت.

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، در هفته اخیر شاهد رکود معاملات بازار سهام بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس 3 هزار و 2 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 487 میلیاردی هفته پیشین، افت 14 درصدی داشته است.

 

اما در آخر هفته روند عوض شد. ارزش معاملات خرد در روز چهار‌شنبه -با افزایش 9درصدی نسبت به روز سه‌شنبه- 3 هزار و 310 میلیارد تومان شد که بیشترین رقم هفته است. 

روز چهارشنبه نمادهای خودرویی در صدر جدول معاملات بودند. نماد خودرو (ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات بازار را داشت. 

خروج از رکود 

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل 50 هزار و 990 میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته 15 هزار و 165 تومان بود که نسبت به رقم 11 هزار و 672 میلیاردی هفته پیشین، رشد 30 درصدی داشته است.

ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی

در هفته‌ اخیر معاملات اوراق بدهی نیز رونق نسبی داشت. مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر 45 هزار و 297 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین 30 درصد افزایش داشته است. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 27 درصد بود که نسبت به سهم 25 درصدی هفته پیشین افزایش یافته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با افت 3.7 درصدی -نسبت به روز سه‌شنبه- به 856 میلیارد تومان رسید که تنها 9 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.