پیش بینی بورس فردا 5 آذر 1401 / احتمال وجود واگرایی در شاخص هم وزن

17:18 - 1401/09/04
اکوایران: شاخص کل هم وزن در اندیکاتور RSI دچار یک واگرایی در سقف است و ممکن است شاخص با رسیدن به سطح مقاومتی محدوده 410 هزار واحدی واکنش نزولی را در خود ببیند.

شاخص بورس تهران در آخرین روز کاری هفته اخیر با این که در نیمه اول بازار با رشد بیش از 3 هزار واحدی کار خود را شروع کرد. اما در ادامه و در نیمه دوم بازار کمی از این رشد را پس داد تا در نهایت با افت در نیمه دوم بازار، با رشد 2 هزار و 500 واحدی کار خود را تمام کند.

 

در بازار روز چهارشنبه گروه بانکی و غذایی مورد استقبال خریداران قرار گرفتند به طوری که این گروه‌ها به ترتیب در رتبه های دوم و سوم برترین ارزش معاملاتی جای گرفتند.

با نگاهی به اوضاع نقشه بازار این روزها می‌بینیم همچنان بازار بورس تهران در یک بلاتکلیفی بزرگ قرار گرفته است و ابهامات همچنان پابرجا است. این روزها با عرضه محصولات گروه ایران خودرو در بازار بورس کالا، بازار به این گروه توجه بیشتری دارد. نکته جالب روز چهارشنبه توجه اهالی بازار سرمایه به نمادهای گروه بانکی بود به طوری که تمامی نمادهای این گروه با رنگ سبز به تعطیلات پایان هفته رفتند.

از منظر تکنیکالی که شاخص بورس تهران را مورد بررسی قرار می‌دهیم، این شاخص همچنان توان عبور از مقاومت میانگین 200 روزه خود را ندارد و این ناتوانی بیش از دو هفته‌ای است که به طول انجامیده است. همچنین بازار دل فروختن را هم ندارد تا شاخص کمی اصلاح کند؛ و آنچه که از بازار دیده می‌شود دست نگه داشتن خریداران و فروشندگان است.

پیش بینی بورس فردا 5 آذر 1401 / احتمال وجود واگرایی در شاخص هم وزن16

در خط روند تکنیکالی، خطی که دقیقا در نقطه‌ای با میانگین 200 روزه تلاقی پیدا کرده است و یک مقاومت قوی را با هم ایجاد کرده‌اند.

این مدل مقاومت‌ها برای اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه خیلی مهم است چرا که عبور از این محدوده ها می‌تواند عزم جدی برای خریداران (و فروشندگان) به نمایش بگذارد. در صورتی که شاخص بورس تهران بتواند از این محدوده (خط روند نزولی) روبه بالا حرکت کند مقاومت مهمی را از پیش روی خود برداشته است. 

در غیر این صورت و با افت شاخص از این محدوده احتمال اصلاح قیمتی که دو هفته ای است در خصوص آن صحبت‌هایی را مطرح کرده‌ایم رخ خواهد داد.

شاخص هم وزن با اینکه این روز ها حال بهتری نسبت به شاخص کل دارد، اما یک سیگنال از اندیکاتور RSI  این نماد در حال مخابره است. که این موضوع را پس از بازار روز شنبه باید تایید و یا تکذیب کرد. موضوعی که نشان می دهد شاخص کل هم وزن در اندیکاتور RSI  دچار یک واگرایی در سقف است و ممکن است شاخص با رسیدن به سطح مقاومتی محدوده 410 هزار واحدی واکنش نزولی را در خود ببیند. باید نحوه برخورد کندل روز شنبه با این محدوده قیمتی را که به عنوان یک سطح مقاومتی است مورد بررسی قرار دهیم.

اهالی بازار سرمایه روز شنبه هفته گذشته به واسطه تغییرات ایجاد شده در بازار های جهانی شاهد افت سنگین 20 هزار واحدی در شاخص بورس بودند که این احتمال نیز برای روز شنبه وجود دارد تا خاطره هفته پیش تکرار شود. اما چیزی که در بازارهای مالی وجود دارد این است که تنها چیزی که ثابت می ماند تغییرات است.

پیش بینی بورس فردا 5 آذر 1401 / احتمال وجود واگرایی در شاخص هم وزن18