نقشه بازار سهام در روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲؛

پول حقیقی‌های بورس در جیب سهام ریالی‌

14:17 - 1402/02/16
امروز نمادهای ریالی بازار سهام سبزتر از دیگر گروه‌ها بودند. همچنین تقاضا و ورود پول حقیقی به سمت گروه‌های ریالی بازار بود.

در معاملات روز شنبه، 16 اردیبهشت 1402،  شاخص بورس  تهران 20 هزار و 559 واحد نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد و تا سطح 2 میلیون و 535 هزار و 234 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با رشد 14 هزار و 522 واحدی در رقم 870 هزار و 409 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با رشد 89 واحدی به رقم 32 هزار و 55 واحد رسید. شاخص هم وزن در  فرابورس  هم روند صعودی داشت و با افزایش 2 هزار و 2 واحد به سطح 158 هزار و 83 واحد رسید. 

تداوم ورود  پول حقیقی  به بورس 

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی  بازار سهام  برای پانزدهمین روز کاری متوالی مثبت شد و 2 هزار و 150 میلیارد تومان  پول حقیقی  به بازار سهام وارد شد. 

امروز نماد ثبهساز (شرکت بهساز کاشانه تهران) بیشترین ورود پول را داشت که ارزش آن 260 میلیارد تومان بود. پس از ثبهساز، نمادهای خودرو، وبملت، وبصادر و شتران بیشترین  ورود پول حقیقی  را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین خروج  پول حقیقی  به نمادهای فولاد، وکغدیر و گلدیرا اختصاص داشت. 

پول حقیقی‌های بورس در جیب سهام ریالی‌16

خلاصه بورس در معاملات شنبه 16 اردیبهشت 1402


نمادهای راهبر بورس و فرابورس

امروز نمادهای وبملت، خودرو و شپنا بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل کچاد، میدکو و فملی نمادهایی بودند که اثر کاهنده بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، فغدیر و صبا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و نمادهای کگهر، آریا و هرمز بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شپنا بیشترین تراکنش را داشت و وکغدیر و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، گلدیرا و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.  

آمار معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 40 هزار و 903 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 12 هزار و 361 میلیارد تومان بود که 30 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 24 هزار و 840 میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نماد وبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 623 میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، دی بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد ثبهساز و شتران در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی (بانک دی) با تعداد 3 میلیارد و 130 میلیون و 344 هزار و 422 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد ثبهساز و وبصادر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات شنبه، 218 نماد صف خرید داشتند و 40 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 7 درصدی نسبت به روز قبل به 2 هزار و 887 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 155 درصدی به 212 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

پول حقیقی‌های بورس در جیب سهام ریالی‌13