تاثیر بازگشایی بازارهای همسایه در قیمت دلار

12:22 - 1402/04/11
عده‌ای از معامله‌گران معتقدند با باز شدن بازارهای همسایه و با اخبار احتمال اینکه تقاضا به بازار بیاید وجود دارد، بازار ارز افزایشی می‌شود. در مقابل، یکسری از معامله‌گران می‌گویند با شروع بازار دبی، دست بازارساز هم در تزریق باز می‌شود و اجازه بالایی نمی‌دهد.

معامله‌گران می‌گویند اوضاع داشت خوب پیش می‌رفت تا اینکه کنگره آمریکا از دولت آمریکا درباره مذاکرات با ایران توضیح خواست و حالا هم رابرت مالی - نماینده آمریکا در امور ایران - به مرخصی رفته است.

قیمت دلار و قیمت سکه در معاملات شنبه در حالی افزایش پیدا کرد که بازارهای هرات و سلیمانیه و دبی همچنان در تعطیلات عید قربان به سر می‌برند. قیمت دلار که از معاملات دوشنبه هفته گذشته به واسطه تعطیلات بازارهای همسایه در کف 49 هزار تومان معامله می‌شد، روز شنبه با افزایش به میانه‌های کانال 49 هزار تومان رسید.

البته قیمت درهم امارات پشت خطی در بازار 13 هزار و 800 تومان و قیمت دلار در بازار هرات هم در کانال 50 هزار تومان عنوان می‌شود. قیمت تتر هم دوشنبه هفته گذشته بین دامنه 49 هزار و 800 تا 50 هزار و تومان در معامله‌ بود و در روز شنبه بیشتر در حوالی مرز 50 هزار تومان نوسان داشت.

عده‌ای از معامله‌گران معتقدند با باز شدن بازارهای همسایه و با اخبار احتمال اینکه تقاضا به بازار بیاید وجود دارد، بازار ارز افزایشی می‌شود. در مقابل، یکسری از معامله‌گران می‌گویند با شروع بازار دبی، دست بازارساز هم در تزریق باز می‌شود و اجازه بالایی نمی‌دهد.

در همین راستا یکسری از معامله‌گران معتقدند این هفته زیاد برای معامله کردن مناسب نیست،‌ چراکه احتمال نوسان رفت و برگشتی در بازار زیاد است، اما در مقابل می‌گفتند با توجه به شروع ماه‌های محرم و صفر، این هفته‌ها آخرین روزهایی است که نوسان‌گیر می‌تواند سود بگیرد.

در مجموع معامله‌گران می‌گویند بازار رنج و رو به بالاست. تکنیکال‌کاران معتقدند این افزایش قیمت دلار می‌تواند تا مرز 51 هزار تومان باشد و تا زمانی که قیمت دلار به بالای 52 هزار تومان نرود و تثبیت روزانه ندهد، بازار دوباره به کانال‌های پایین برمی‌گردد.

معامله‌گران با توجه به رنج بودن قیمت دلار در کانال 49 هزار تومان هم معتقدند نوسان نرخ در این کانال برای خسته کردن نوسان‌گیران است، چرا که قیمت زیر این کانال برای دولت هم نمی‌صرفد. سناریوی افزایش قیمت دلار تا زمانی در بازار ارز وجود دارد که گشایش واقعی اتفاق نیفتد.

نکته قیمت دلار، بالاتر بودن قیمت فردایی از معاملات نقدی است که معامله‌گران در این باره می‌گویند در معاملات نقدی جنس رد و بدل می‌شود و انتقال پول سخت است.