خلاصه بورس دوشنبه / سیگنال مجلس به بورس

14:36 - 1402/05/16
صبح امروز با رأی نمایندگان مجلس، سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز دریافت کرد که بخشی از منابع داخلی خود را به شکل سپرده در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار دهد.

در معاملات روز دوشنبه شانزدهم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران 11 هزار و 109 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 51 هزار و 121 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 2 هزار و 558 واحدی در رقم 719 هزار و 560 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با رشد 109 واحدی به رقم 26 هزار و 650 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش 196 واحد به سطح 131 هزار و 301 واحد رسید. 

مصوبه مجلس درباره صندوق تثبیت 

صبح امروز با رأی نمایندگان مجلس، سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز دریافت کرد که بخشی از منابع داخلی خود را به شکل سپرده در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار دهد و صندوق توسعه ملی نیز مجاز است تا یک درصد از منابع ورودی سالانه خود را در این صندوق سرمایه‌گذاری کند.

مجوز صندوق توسعه برای سرمایه‌گذاری سالانه

سهم‌های پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای فارس، فملی و تاپیکو نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل حکشتی، اخابر و رمپنا از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، فجهان و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای کگهر، انتخاب و مارون بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند.