ETF به مذاق بیت‌کوین خوش نیامد

12:47 - 1402/10/24
با آغاز فعالیت صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین، قیمت این ارز دیجیتال حدود 7 درصد کاهش یافته است.

قیمت بیت‌کوین پس از تأیید صندوق‌های قابل معامله این ارز دیجیتال در روز چهارشنبه ۲۰ دی، تنها طی دو روز با افت 6/8 درصدی مواجه شد.

به نوشته کوین تلگراف، این افت قیمت در حالی رخ داده که قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 90 روز منتهی به عرضه صندوق قابل معامله بیت‌کوین یا همان ETF بیت‌کوین، با رشد 75 درصدی همراه شده بود.

 معامله ‎گران این پرسش را دارند که آیا سرمایه‌گذاران به دلیل تلاش‌های ناموفق برای شکستن سقف مقاومتی 47 هزار دلار، در حال حاضر نزولی هستند یا خیر.

برخی معتقدند بازارسازان و نهنگ‌های بازار کریپتو ممکن است با ضرر، بیت‌کوین‌های خود را بفروشند در حالی که این امکان وجود دارد ماینرهای بیت‌کوین برای فروش این ارز دیجیتال پیش از رویداد هاوینگ تحت فشار باشند.

داده‌های مشتقات بیت‌کوین مانند معاملات آتی، تقاضای متعادلی را برای اهرم نشان می‌دهند (اهرم به معنی قرض کردن پول به منظور چند برابر کردن درآمد حاصل از دادوستد است). این موضوع نشان می‌دهد که افت قیمت بیت‌کوین به دلیل یک رویکرد نزولی در بازار کریپتو نیست. عدم شفافیت در مورد نحوه عملکرد ETF ها و عدم اطمینان در مورد معاملات آخر هفته نیز ممکن است باعث کاهش قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال شده باشد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (23 دی) از 42 هزار و 443 دلار تا 43 هزار و 248 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 9 شب به وقت ایران، کمتر از 43 هزار دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از 600 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 33/74 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از 2 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 498 دلار تا 2 هزار و 571 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 9 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 560 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 40 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 16/81 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از 14 درصد افزایش یافته است.