بورس تهران در دو راهی / استقبال سهامداران از وبانک

14:57 - 1402/12/22
امروز شاخص بورس دو نیمه متفاوت داشت و در نهایت رشد اندکی را ثبت کرد. از سوی دیگر شاخص هم وزن پایین‌تر از روز قبل ایستاد.

در معاملات روز سه‌شنبه بیست و دوم اسفند ماه 1402، شاخص کل بورس تهران هزار و 921 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 163 هزار و 485 واحد رسید.  در یک ساعت ابتدایی شاخص بیش از 7 هزار واحد رشد کرده بود، اما در ادامه معاملات، بخشی از راه رفته را برگشت. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش هزار و 910 واحدی در رقم 735 هزار و 943 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 34 واحدی به رقم 24 هزار و 976 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش 146 واحد به سطح 134 هزار و 436 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس 

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 255 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 31 میلیارد تومان بود. پس از خساپا، نمادهای خگستر و شبندر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وبانک، وبصادر و سمگا تعلق داشت. استقبال سهامداران از نماد وبانک واکنشی به فروش بلوک پتروشیمی شازند توسط هلدینگ سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) بود. 

بورس تهران در دو راهی / استقبال سهامداران از وبانک16

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فملی، وبملت و خودرو نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای میدکو، وغدیر و سدشت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، آریا و دماوند بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، مادیرا و سامان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 96 هزار و 150 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 61 هزار و 704 میلیارد تومان بود که 64 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 14 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 254 میلیارد تومان رسید.

بورس تهران در دو راهی / استقبال سهامداران از وبانک8

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد میدکو بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 247 میلیارد تومان بود. 

پس از میدکو، وبانک بیشترین ارزش معاملات را داشت و خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وبصادر و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام وبصادر با تعداد 844 میلیون و 63 هزار و 616 سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وتجارت تعلق داشت. دو نماد وبملت و شستا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 35 نماد صف خرید داشتند و 69 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 222 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 9 درصدی به 334 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس تهران در دو راهی / استقبال سهامداران از وبانک20